Pitmanarm lossen?

Lees meer
09-11-2015 19:12 #155551 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Pitmanarm lossen?

"Hans Wassink" schreef:
Als je een fuseekogel los wilt halen en je ondersteunt hem aan de achterkant met een vuist hamer stuuk je het metaal toch ook iets?
Hans

Dat is ook mijn methode, maar begrijp ik nu goed dat dat eigenlijk een beunhaas/nood aanpak is en dat het eigenlijk wordt afgeraden? In dat geval ga ik gelijk over tot aanschaffen van een kogeltrekker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2015 00:41 #155578 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Pitmanarm lossen?
Op het gedeelte waar de arm rond de gekartelde as zit aan bijde zijde een paar klappen met een vuisthamer geven, andere zijde wel ondersteuen.
Op die manier wordt het gekartelde gedeelte sterk overdreven iets ovaal en dat kan genoeg zijn om de arm los te krijgen.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2015 12:52 #155588 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Pitmanarm lossen?
Beetje off-topic: zo'n kogeltrekker werkt zoveel prettiger en gecontroleerder dan het slaan met een hamer, dat is die paar tientjes dubbel en dwars waard. Heb je bij het lossen van de pitmanarm waarschijnlijk weinig aan..

De oplossing met een omgebouwde remtrommeltrekker vind ik wel fraai :)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-07-2016 23:14 #161623 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic Pitmanarm lossen?
bij de Hornbach verkopen ze vrij stevig uitgevoerde poelietrekkers, 200 mm, driepoot, 38,- euro. Gister daarmee de pitarm kunnen lossen.

Zat muurvast, maar met een hoop kruipolie, poelietrekker en een flinke hefboom, kwam hij met een enorme knal los. (Viel ervan achter over zowat :silly: :lol: ). Gelukkig had ik de moer wel op de as gedraaid.

Mooi alle tips in dit onderwerp heeft mij super geholpen!

Groeten,
Frans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.