Amazone voortrein onder Duett (P210)
- Tom Fransen
- Junior lid
-
Minder
Meer
02-11-2015 19:21 #155323
door Tom Fransen
The difference between men and boys is the price of their toys.
Amazone voortrein onder Duett (P210) is gemaakt door Tom Fransen
Het voortrein van mijn Duett moet gereviseerd worden inclusief remmen.
Omdat ik toch om wil bouwen naar schijfremmen voor is dit natuurlijk de ideale gelegenheid. Ook blijft de auto dan mobiel tijdens het laswerk terwijl ik mij bezig kan houden met het reviseren van de vooras en de voorremmen.
Inmiddels begrepen dat de complete vooras van een Amazone (met enkel remsysteem maar wel al schijven) passend te maken is onder een Duett.
Wie weet wat er aangepast moet worden om een Amazone vooras onder een Duett te monteren?
Thom
ps: in gezocht post ik een bericht voor mijn zoektocht naar een geschikte vooras.
Omdat ik toch om wil bouwen naar schijfremmen voor is dit natuurlijk de ideale gelegenheid. Ook blijft de auto dan mobiel tijdens het laswerk terwijl ik mij bezig kan houden met het reviseren van de vooras en de voorremmen.
Inmiddels begrepen dat de complete vooras van een Amazone (met enkel remsysteem maar wel al schijven) passend te maken is onder een Duett.
Wie weet wat er aangepast moet worden om een Amazone vooras onder een Duett te monteren?
Thom
ps: in gezocht post ik een bericht voor mijn zoektocht naar een geschikte vooras.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02-11-2015 20:07 #155329
door Gerben Polder
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Beantwoord door Gerben Polder in topic Amazone voortrein onder Duett (P210)
Thom,
In mijn zucht naar originaliteit heb ik mijn voortrein juist van schijven naar trommels omgebouwd. Mocht je een voortrein met trommels kunnen krijgen dan heb ik de onderdelen liggen om er weer schijven op te zetten.
In mijn zucht naar originaliteit heb ik mijn voortrein juist van schijven naar trommels omgebouwd. Mocht je een voortrein met trommels kunnen krijgen dan heb ik de onderdelen liggen om er weer schijven op te zetten.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
02-11-2015 21:03 #155331
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Amazone voortrein onder Duett (P210)
Dat klinkt wel als een mooie win-win. Je zou kunnen overwegen om tijdelijk even met wat forse zwenkwielen een constructie te maken zodat de body makkelijk rollend blijft en je toch je eigen vooras aan kunt pakken. Een vooras van een Amazon past niet plug-and-play op een Duett.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-11-2015 04:13 #155345
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Amazone voortrein onder Duett (P210)
Hallo Thom,
Ik weet dat Twan Vinders een 140 serie vooras onder zijn Duett heeft gezet. Twan bouwt al een aantal jaren aan een Duett "special" waar een B21 en nu ook een automaat in komt. Met het oog op een beter rijgedrag heeft hij destijds besloten om deze vooras in combinatie met een 240 achteras in te bouwen. Ik ga regelmatig bij Twan langs om zijn vorderingen te bewonderen. Nu is voor Twan niets te gek maar ik moet zeggen dat het beslist geen plug & play ombouw is, ik zou op zijn minst zeggen dat het heel ingrijpend is. Als ik jou was dan zou ik het bij de "normale" methode van ombouwen houden. Bas de Koning heeft een mooie uitleg staan op zijn site www.veterancar.nl/schijfremmen.html , deze ga ik zelf ook doen op mijn wagen. Mocht je het toch overwegen dat kun je mijn reserve AMA subframe wel even gebruiken om te passen en een idee te krijgen van het werk voordat je spullen gaat kopen.
Groeten, Rob
Ik weet dat Twan Vinders een 140 serie vooras onder zijn Duett heeft gezet. Twan bouwt al een aantal jaren aan een Duett "special" waar een B21 en nu ook een automaat in komt. Met het oog op een beter rijgedrag heeft hij destijds besloten om deze vooras in combinatie met een 240 achteras in te bouwen. Ik ga regelmatig bij Twan langs om zijn vorderingen te bewonderen. Nu is voor Twan niets te gek maar ik moet zeggen dat het beslist geen plug & play ombouw is, ik zou op zijn minst zeggen dat het heel ingrijpend is. Als ik jou was dan zou ik het bij de "normale" methode van ombouwen houden. Bas de Koning heeft een mooie uitleg staan op zijn site www.veterancar.nl/schijfremmen.html , deze ga ik zelf ook doen op mijn wagen. Mocht je het toch overwegen dat kun je mijn reserve AMA subframe wel even gebruiken om te passen en een idee te krijgen van het werk voordat je spullen gaat kopen.
Groeten, Rob
03-11-2015 10:30 #155350
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Amazone voortrein onder Duett (P210)
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-11-2015 20:33 #155363
door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Amazone voortrein onder Duett (P210)
Ik heb momenteel in mijn werkplaats/loods/hal een Duett staan, waar een 140 vooras onderligt (uiteraard met schijfremmen).
Binnenschermen zijn wat extra uitgeslepen om de as te kunnen monteren. Verder past het goed zo te zien. Auto logeert nog tijdelijk bij mij.....
Binnenschermen zijn wat extra uitgeslepen om de as te kunnen monteren. Verder past het goed zo te zien. Auto logeert nog tijdelijk bij mij.....
- Tom Fransen
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-11-2015 20:47 #155365
door Tom Fransen
Beantwoord door Tom Fransen in topic Amazone voortrein onder Duett (P210)
Hartelijk dank voor al de goede adviezen en links!
Ik ga er in ieder geval mee aan de slag en zeker ook een aantal mensen "lastigvallen" excuses alvast
Wordt tijd dat ik weer een update maak in het projectentopic.
Gr,
Thom
Ik ga er in ieder geval mee aan de slag en zeker ook een aantal mensen "lastigvallen" excuses alvast

Wordt tijd dat ik weer een update maak in het projectentopic.
Gr,
Thom
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-11-2015 20:54 #155366
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazone voortrein onder Duett (P210)
Deze
man zette er zelfs een onder een katterug.