Aanpassen complete vering/ ophanging 164

• Sándor Nannings
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2015 12:25 #154673 door Sándor Nannings
Aanpassen complete vering/ ophanging 164 is gemaakt door Sándor Nannings
Hallo allemaal,

In mijn Quest naar informatie voor mijn 164 project kwam ik hier terecht en heb mij aangemeld. Kortom, ik ben nieuw hier.
Wat is de aard van mijn zoektocht... vorig jaar december kwam ik op een leuke en zeer goedkope manier een Volvo 164 uit 1971 tegen.

Deze auto was mij al reeds bekend, omdat ik voor de toenmalige eigenaar behoorlijk veel werk aan het motorische gedeelte heb uitgevoerd, denk aan carb revisie, nieuwe kop- en klepdeksel pakkingen, brandstofpomp en nog meer gekkigheden.

De auto kwam niet meer door de APK, ondanks keihard is de volledige ophanging aan zijn einde, denk aan lekke schokdempers, roestige veren, uitgedroogde rubbers, nog wat problemen met het hulpstuurhuis, remslangen en handrem... en nog heel wat andere dingen. Afijn, het is leuk project voor 2016/2017.

Wat ik met de 164 wil doen, en dit zal waarschijnlijk vloeken in de kerk zijn, is de auto verlagen, wat bredere velgen + banden aanmeten etc. zie ook: www.stanceworks.com/2013/11/greg-keysars-1974-volvo-142-gl/

Nee, ik ben geen voormalig VW Golf rijder, ja ik heb wel een petje, maar dat is om mijn op natuurlijke wijze kaal geworden hoofd te beschermen tegen de zon. ;)

Nu is mijn vraag, weet iemand hoe en waar zo'n set te bestellen/ vinden is en er al eerder ervaring mee heeft opgedaan. Werkzaamheden aan de ophanging zijn voor mij namelijk een nieuw te ontdekken terrein.

Alvast bedankt!

Volvo C70T5 Coupé
Volvo 164 '71

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-10-2015 12:57 #154675 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Aanpassen complete vering/ ophanging 164
Qua hulpstuurhuis is er maar een echt goede optie: www.kdlautomotive.nl/maatwerk-oplossingen/

Bij de volgende link staat het bouwdraadje van je afgebeelde foto daar staat ook in welke veren etc gebruikt zijn, let wel dat een 164 zwaarder is aan de voorkant. forums.turbobricks.com/showthread.php?t=214900

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD