- Berichten: 42
controleren fusee ivm borgmoer bout(pv544)
- M. Bouhuis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-07-2015 19:41 #152838
door M. Bouhuis (GAST)
controleren fusee ivm borgmoer bout(pv544) is gemaakt door M. Bouhuis (GAST)
Hallo allemaal,
OPLETTEN!!!!!!
Na jaren van restauratie van mijn 544 inclusief APK en uitlijnen,heb ik 400km gereden en ben ik met de 544 weer naar de uitlijn specialist gegaan, omdat het sturen van de auto niet helemaal lekker ging.(zwabberen)
Toen de auto op de brug stond bleek tot onze schrik dat de bovenste bout van de linker fusee arm (stel-exentriek) er voor bijna driekwart uit lag.
De borgmoer plus kartelring waren verdwenen.
Mensen ik heb veel geluk gehad, als de bout eruit gelopen was dan was het leed niet te overzien.
Het wiel was dan onder de auto geslagen met alle gevolgen van dien.
Hoe dit heeft kunnen gebeuren is niet meer te achterhalen.
Deze info wil ik met jullie delen,zodat jullie hierop kunnen letten.
met vriendelijke groet,
Mart Bouhuis
OPLETTEN!!!!!!
Na jaren van restauratie van mijn 544 inclusief APK en uitlijnen,heb ik 400km gereden en ben ik met de 544 weer naar de uitlijn specialist gegaan, omdat het sturen van de auto niet helemaal lekker ging.(zwabberen)
Toen de auto op de brug stond bleek tot onze schrik dat de bovenste bout van de linker fusee arm (stel-exentriek) er voor bijna driekwart uit lag.
De borgmoer plus kartelring waren verdwenen.
Mensen ik heb veel geluk gehad, als de bout eruit gelopen was dan was het leed niet te overzien.
Het wiel was dan onder de auto geslagen met alle gevolgen van dien.
Hoe dit heeft kunnen gebeuren is niet meer te achterhalen.
Deze info wil ik met jullie delen,zodat jullie hierop kunnen letten.
met vriendelijke groet,
Mart Bouhuis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17-07-2015 19:57 #152840
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic controleren fusee ivm borgmoer bout(pv544)
Je hebt een engeltje op je schouder gehad. Net als ik toen bij controle bleek dat mijn stuurwiel bijna van de stuurstang afkwam.
Altijd alert zijn dus.
Altijd alert zijn dus.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19-07-2015 09:42 #152858
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic controleren fusee ivm borgmoer bout(pv544)
Ja, mij is het overkomen dat de onderste fusee los kwam, wagen wil acuutlinksaf en een vonkenregen van de schokbreker.
Gelukkig reed ik niet hard en ik heb zelfs de borgmoer terug gevonden, onder de fusee opgekrikt, eropgedraaid en kon mijn weg weer vervolgen.
Origineel heeft Volvo altijd gebruik gemaakt van Fusees me splitpen, wat natuurlijk veel beter is.
Overigens de borgmoeren mag je maar éénmalig gebruiken en hebben bij herhaald gebruik de neiging eraf te lopen.
Onze buurman keurt klassiekers af als er maar een borgmoer op zit, dus of een gaatje boren voor splitpen of een tweede moer erop en hij komt wel door de APK.
Wijs man...
Gelukkig reed ik niet hard en ik heb zelfs de borgmoer terug gevonden, onder de fusee opgekrikt, eropgedraaid en kon mijn weg weer vervolgen.
Origineel heeft Volvo altijd gebruik gemaakt van Fusees me splitpen, wat natuurlijk veel beter is.
Overigens de borgmoeren mag je maar éénmalig gebruiken en hebben bij herhaald gebruik de neiging eraf te lopen.
Onze buurman keurt klassiekers af als er maar een borgmoer op zit, dus of een gaatje boren voor splitpen of een tweede moer erop en hij komt wel door de APK.
Wijs man...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.