waggenld gedrag na overwachte uitwijk....voorveren/dempers ?
- Marianne Pothof - Gunnewegh
- Junior lid
-
Minder
Meer
28-06-2015 18:41 - 31-08-2015 20:06 #152430
door Marianne Pothof - Gunnewegh
waggenld gedrag na overwachte uitwijk....voorveren/dempers ? is gemaakt door Marianne Pothof - Gunnewegh
Afgelopen zaterdag op de terugweg van de volvo experience day moest ik op de a12 plotseling uitwijken. ff schrikken iemand kwam van de middelste baan en had mij schijnbaar niet gezien:-( .
Toen ik daarna het stuur nogal heftig weer terugdraaide (naast mij reed een vrachtwagen), begon de auto (volvo 142 1970- standaard) nogal te waggelen, het ging vrij snel weer goed, maar toch was het een vervelende gewaarwording.
Ik heb achter verzwaarde veren en bilstain dempers (1 jaar oud) voor is alles nog orgnieel, wat raden jullie aan: voor ook bilstain en stuggere veren, of gewoon nieuwe veren en nieuwe dempers voor. De gas installatie is er helemaal uit.
Ik zie dat er ook verlaagde veren te koop zijn, 3cm, wellicht is dat ook beter, hij staat nogal hoog op de banden.
Alvast bedankt.
PS hoe ingewikkeld is het vervangen van de voorveren en schokdempers?
****** update 25 8 2015 ***** inmiddels 1000 km gereden met nieuwe schokbrekers bilstein voor en achter en 4 cm verlaagde veren, rijdt nu als een trein en stuurt scherp bedankt voor alle tips
Toen ik daarna het stuur nogal heftig weer terugdraaide (naast mij reed een vrachtwagen), begon de auto (volvo 142 1970- standaard) nogal te waggelen, het ging vrij snel weer goed, maar toch was het een vervelende gewaarwording.
Ik heb achter verzwaarde veren en bilstain dempers (1 jaar oud) voor is alles nog orgnieel, wat raden jullie aan: voor ook bilstain en stuggere veren, of gewoon nieuwe veren en nieuwe dempers voor. De gas installatie is er helemaal uit.
Ik zie dat er ook verlaagde veren te koop zijn, 3cm, wellicht is dat ook beter, hij staat nogal hoog op de banden.
Alvast bedankt.
PS hoe ingewikkeld is het vervangen van de voorveren en schokdempers?
****** update 25 8 2015 ***** inmiddels 1000 km gereden met nieuwe schokbrekers bilstein voor en achter en 4 cm verlaagde veren, rijdt nu als een trein en stuurt scherp bedankt voor alle tips
Laatst bewerkt 31-08-2015 20:06 door Marianne Pothof - Gunnewegh.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28-06-2015 19:19 #152432
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic waggenld gedrag na overwachte uitwijk....voorveren/dempers ?
Het waggelen komt m.i. door versleten schokbrekers. Die moeten tenslotte de veerbeweging opvangen en zo snel mogelijk stoppen.
Verlagen is een kwestie van smaak. Meestal vind ik het niet mooi.
Verlagen is een kwestie van smaak. Meestal vind ik het niet mooi.
www.ruilof-images.nl
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-06-2015 23:14 #152444
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic waggenld gedrag na overwachte uitwijk....voorveren/dempers ?
Wat ik je aanraad is om voor ook de veren te vervangen, net zoals de schokbrekers. Aangezien je achter Bilsteins hebt, zou ik die ook voor monteren. Daarnaast ben ik een voorvechter voor het monteren van een zwaardere stabilisatorstang vóór, te verkrijgen bij oa Tinustechniek.
Het weggedrag van moderne auto's is zo veel verbeterd ten opzichte van de standaard van de jaren '60 , dat je naar mijn mening ons soort auto's waar mogelijk moet aanpassen om zo min mogelijk in benarde situaties terecht te komen.
Het weggedrag van moderne auto's is zo veel verbeterd ten opzichte van de standaard van de jaren '60 , dat je naar mijn mening ons soort auto's waar mogelijk moet aanpassen om zo min mogelijk in benarde situaties terecht te komen.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
28-06-2015 23:34 #152445
door Joop van Putten
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic waggenld gedrag na overwachte uitwijk....voorveren/dempers ?
Een zware stabilisatiestang werkt inderdaad heel erg goed voor de wegligging en bij het bochtenwerk.
www.ruilof-images.nl