- Berichten: 14
Hulpveren
- Wesley Scheggetman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2015 23:00 #148676
door Wesley Scheggetman
Hulpveren is gemaakt door Wesley Scheggetman
Hallo,
Een tijdje geleden heb ik andere velgen gekocht, die zonder dat ik jet me realiseerde een inch groter zijn dan de huidige die erop zitten.
Ze kwamen onder een 142 vandaan, heb zelf een 144, vandaar dat ik daar niet bij stil heb gestaan.
Afijn. Nu wilde ik ze laten monteren bij de garage, kreeg zelf de moeren niet los haha, maar later die dag werd ik gebeld dat de achterwielen de wielkast raken.
Nu heb ik een lpg tank achterin liggen wat de auto logischerwijs zwaarder maakt, en hij achter ook lager aan de grond staat dan voor. Voor pasten de wielen wel gewoon zonder problemen.
Nu vraag ik me af. Is dit op te lossen dmv bijvoorbeeld Hulpveren? Of moet ik er nieuwe, lagere banden op laten zetten?wat op zich zonde is gezien er nog prima michelins op zitten.
Hoop dat het probleem duidelijk is. En bij het goede topic staat
Alvast bedankt voor het meedenken!
Een tijdje geleden heb ik andere velgen gekocht, die zonder dat ik jet me realiseerde een inch groter zijn dan de huidige die erop zitten.
Ze kwamen onder een 142 vandaan, heb zelf een 144, vandaar dat ik daar niet bij stil heb gestaan.
Afijn. Nu wilde ik ze laten monteren bij de garage, kreeg zelf de moeren niet los haha, maar later die dag werd ik gebeld dat de achterwielen de wielkast raken.
Nu heb ik een lpg tank achterin liggen wat de auto logischerwijs zwaarder maakt, en hij achter ook lager aan de grond staat dan voor. Voor pasten de wielen wel gewoon zonder problemen.
Nu vraag ik me af. Is dit op te lossen dmv bijvoorbeeld Hulpveren? Of moet ik er nieuwe, lagere banden op laten zetten?wat op zich zonde is gezien er nog prima michelins op zitten.
Hoop dat het probleem duidelijk is. En bij het goede topic staat

Alvast bedankt voor het meedenken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 880
18-02-2015 23:50 #148679
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Hulpveren
Vraag ze eens of hij aan beide kanten aanloopt normaal enkel aan een kant, een ipd verstelbare panhardstang kan hierbij hulp bieden.
hulpveren lijken me niet de oplossing want bij een drempel lopen ze dan nog aan..
wat voor velgen zijn het, et waarde?
hulpveren lijken me niet de oplossing want bij een drempel lopen ze dan nog aan..
wat voor velgen zijn het, et waarde?
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 934
19-02-2015 19:43 #148700
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Hulpveren
De oplossing is vrij simpel: passende velgen monteren.
Ik weet niet hoe de oude er bij staan, maar als ze niet krom zijn is een rondje stralen en een spuitbus velgenlak voorlopig toch voldoende?
Succes,
Teun
Ik weet niet hoe de oude er bij staan, maar als ze niet krom zijn is een rondje stralen en een spuitbus velgenlak voorlopig toch voldoende?
Succes,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wilbert Geraets (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 18
21-02-2015 08:17 #148737
door Wilbert Geraets (GAST)
Beantwoord door Wilbert Geraets (GAST) in topic Hulpveren
Hulpveren zullen zeker helpen. Naarmate de vering inveert zal de veer ook stugger worden. Waardoor de banden dan waarschijnlijk niet zullen raken. Ander voordeel is dat de auto rechter staat en niet meer achtover leunt, de wegligging zal ook wat beter zijn.
Natuurlijk als ie helemaal inveert bij volle belasting dan zullen de banden alsnog raken.
E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de de hoeveelheid en plaats van het raken. Als ie net de rand van het spatbord raakt kun je er ook voor kiezen om deze rand iets smaller te maken. ( natuurlijk wel goed behandelen tegen roest en goed afbramen )
Natuurlijk als ie helemaal inveert bij volle belasting dan zullen de banden alsnog raken.
E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de de hoeveelheid en plaats van het raken. Als ie net de rand van het spatbord raakt kun je er ook voor kiezen om deze rand iets smaller te maken. ( natuurlijk wel goed behandelen tegen roest en goed afbramen )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees Kleinendorst
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 85
09-03-2015 19:47 #149353
door Kees Kleinendorst
Beantwoord door Kees Kleinendorst in topic Hulpveren
ik heb destijds, toen ik mijn Amazone op gas liet rijden, een verhoging van de veerschotels laten maken.
Stripstaal 40 x 2 mm met flens rond laten buigen zodat deze in de oorspronkelijke schotel op de achterarm past.
De veren passen weer op de flens en je Volvo komt 20 tot 30 mm hoger op zijn benen te staan.
Stripstaal 40 x 2 mm met flens rond laten buigen zodat deze in de oorspronkelijke schotel op de achterarm past.
De veren passen weer op de flens en je Volvo komt 20 tot 30 mm hoger op zijn benen te staan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wesley Scheggetman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 14
13-03-2015 08:41 #149450
door Wesley Scheggetman
Beantwoord door Wesley Scheggetman in topic Hulpveren
Nou heb er uiteindelijk voor gekozen HD veren te plaatsen en verhogingsblokken daar nog bij. De kont komt behoorlijk omhoog nu, maar vind het er best gaaf uitzien haha.
En het komt het rijgedrag vergeleken met de oude veren behoorlijk ten goede. Dus probleem opgelost
Bedankt voor het meedenken iedereen!
En het komt het rijgedrag vergeleken met de oude veren behoorlijk ten goede. Dus probleem opgelost

Bedankt voor het meedenken iedereen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 934
13-03-2015 19:51 #149464
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Hulpveren
Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat deze set-up het rijgedrag ten goede komt.
Teun
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wesley Scheggetman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 14
14-03-2015 08:55 #149466
door Wesley Scheggetman
Beantwoord door Wesley Scheggetman in topic Hulpveren
Dan waren m'n oude veren waarschijnlijk problematisch slecht ofzo 
Kan de bochten nu in ieder geval met veel meer snelheid nemen dan voorheen zonder dat ik het gevoel heb dat ik de controle verlies..

Kan de bochten nu in ieder geval met veel meer snelheid nemen dan voorheen zonder dat ik het gevoel heb dat ik de controle verlies..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.