P1800 uitlijnen

  • Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-02-2015 17:38 #148253 door Reinoud ter Braake
P1800 uitlijnen is gemaakt door Reinoud ter Braake
Een P1800S is natuurlijk geen Amazon, vandaar een nieuw topic ;)

Het moment van uitlijnen komt dichterbij en ik vraag me af of de gegevens die ik heb kunnen vinden in de documentatie correct is. Ik heb bredere 5.5"velgen en bijbehorende bredere banden 195 65 R15.
Er is vast ervaring en kennis binnen de club die mij hierin helpt.


Stel niet uit, maar doe het vandaag
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-02-2015 19:32 #148372 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic P1800 uitlijnen
Niemand hier die ooit een P1800 heeft laten uitlijnen??

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Moltzer
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
11-02-2015 22:03 #148378 door Rob Moltzer
Beantwoord door Rob Moltzer in topic P1800 uitlijnen
Hallo,
Ik zou gewoon Tinustechniek waarden hanteren, doe ik ook met mijn 1800ES.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
12-02-2015 11:31 #148388 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic P1800 uitlijnen
Ik heb zelf mijn 1800E nooit laten uitlijnen maar hieronder uit een bericht van Boele Braaksma deze setup.
Specificaties voor de 1800E: Alles PU
- Bilsteins
- Progressieve Lesjofors -40mm
- Camber -0,8graad
- Caster +1graad
-Sporing 0

Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Moltzer
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
12-02-2015 13:49 #148394 door Rob Moltzer
Beantwoord door Rob Moltzer in topic P1800 uitlijnen
Komt dichtbij de gegevens van Ben Flierman:

Decimale graden versus graden minuten
Op zijn website geeft Ben de waarden op in decimale graden en dan zijn de doelwaarden als volgt:
Camber / wielvlucht = – 0,5°
Caster / askanteling = + 0,5°
Sporing = 0,0 tot + 0,25°

Veel uitlijnstations werken echter met graden minuten. Ze rekenen dan de bovenstaande waarden om (een minuut is 60 graden), dus dan zul je die op het uitlijningsrapport niet direct teruginden. Omgerekend naar graden minuten zijn de doelwaarden als volgt:
Camber / wielvlucht = – 0°30?
Caster / askanteling = + 0°30?
Sporing = 0°0? tot + 0°15?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-02-2015 19:55 #148423 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic P1800 uitlijnen
OK dank voor de info, hier gaan we het mee doen ;)

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD