Stuurnaaf of stuurpen verlengen
- Erik van Hilten
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-04-2014 21:50 #139967
door Erik van Hilten
Stuurnaaf of stuurpen verlengen is gemaakt door Erik van Hilten
Hallo, ik ben bezig m'n katterug rijklaar te maken, enkel zit ik met m'n knieen bijna tegen het stuur aan. Dit is niet echt fijn, vooral als ik plots zou moeten remmen en van pedaal wissel.
Daarom zoek ik een adapter om het stuur iets dichter bij me te plaatsen. Doordat het stuurhuis onder een hoek staat komt het stuur dan automatisch iets hoger, dus meer knieruimte. Twee centimeter winst zou al prima zijn.
Liefst gebruik ik het originele volvo stuur, dus geen klein sportstuur. Op internet heb ik nog geen oplossing kunnen vinden. Het stuur heb ik nog niet gedemonteerd, dus ik weet o niet hoe zo'n adapter eruit zou moeten zien.
Volgens internet zou een amazon dezelfde naaf hebben als de katterug.
Mijn vraag is of iemand dit probleem herkend en er een oplossing voor heeft?
Daarom zoek ik een adapter om het stuur iets dichter bij me te plaatsen. Doordat het stuurhuis onder een hoek staat komt het stuur dan automatisch iets hoger, dus meer knieruimte. Twee centimeter winst zou al prima zijn.
Liefst gebruik ik het originele volvo stuur, dus geen klein sportstuur. Op internet heb ik nog geen oplossing kunnen vinden. Het stuur heb ik nog niet gedemonteerd, dus ik weet o niet hoe zo'n adapter eruit zou moeten zien.
Volgens internet zou een amazon dezelfde naaf hebben als de katterug.
Mijn vraag is of iemand dit probleem herkend en er een oplossing voor heeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-04-2014 13:10 #139983
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Stuurnaaf of stuurpen verlengen
Laatst las ik iets (weet niet meer waar) over een naaf die het stuur of center zette, hierdoor kon hij ook 2 cm naar boven geplaatst worden.
- 08541-dummy
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-04-2014 13:42 #139984
door 08541-dummy
Beantwoord door 08541-dummy in topic Stuurnaaf of stuurpen verlengen
Stoel iets lager stellen?
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-04-2014 15:14 #139987
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Stuurnaaf of stuurpen verlengen
@Ronald: en dan dus ook 2 cm naar beneden na een halve slag draaien?!? :roll:
Je kan ook je stuur verkleinen; is Peter Frankevoort ("die van de overdrives") ook gelukt
Je kan ook je stuur verkleinen; is Peter Frankevoort ("die van de overdrives") ook gelukt

Groet, Hans
23-04-2014 17:18 #139989
door Erik van Hilten
Beantwoord door Erik van Hilten in topic Stuurnaaf of stuurpen verlengen
Klopt, ik heb bij EZPowerSteering gezien dat die een excentrische naaf hadden, maar als ik dan het stuur 90 graden draai is het stuur nog steeds te laag. Is dus alleen een oplossing bij een kleiner stuur (sportstuur), maar dat is niet zo fraai bij een klassieker lijkt me.
De stoel kan helaas niet verder naar beneden, vandaar dat ik hoop dat er toch iemand weet waar of hoe een naaf verlengt kan worden.
De stoel kan helaas niet verder naar beneden, vandaar dat ik hoop dat er toch iemand weet waar of hoe een naaf verlengt kan worden.