Stofhoes onderste fusee vervangen van Amazon

• Ko Jobse
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
14-02-2014 13:10 #137502 door Ko Jobse
Ik heb de hele voorwielophanging RV van mijn Amazon bj. 1966 uit elkaar liggen om te reviseren. D.w.z. ontroesten, verven en rubbers vernieuwen. Nu sta ik in dubio of ik de stofhoes van de onderste fusee ga vernieuwen of niet. Aan de onderkant rond het ijzerdraadje is het het rubber slecht, maar in het ronde gedeelte zitten nog geen scheurtjes. De fuseekogel is spelingsvrij. Mijn vraag is of ik niet meer ellende op de hals haal, als ik de onderste fuseekogel met geweld los moet maken. En kan de kogel ertegen als de conus warm gestookt moet worden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-02-2014 14:40 #137505 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Stofhoes onderste fusee vervangen van Amazon
Warmstoken is niet nodig, er zijn diverse gereedschappen om een dergelijke konus los te maken, ideaal een dat het draadeind van de konus door het gat drukt (dan belast je de kogel niet) ipv de goedkope vorken die je er tussen in moet slaan. Soms gaan ze vrij gemakkelijk los, soms helaas niet.
De hoes is dan verder vrij makkelijk te wisselen (als je natuurlijk een losse vervangende hebt).
Niet vervangen indien gescheurd betekend vuil erin dat slijtage zal veroorzaken en dan moet je de kogel vervangen (en als je het goed doet uitlijnen laten).
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-02-2014 22:24 #137514 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Stofhoes onderste fusee vervangen van Amazon
Vaak ben je te bang.. Nu vervangen dus, nu je er goed bij kunt, anders mag je binnenkort de hele fusee vervangen. Gebruik inderdaad geschikt gereedschap. Voor 25 euro heb je een stuk gereedschap waarmee je al je fusees en stuurkogels los kunt krijgen.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-02-2014 22:43 #137516 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Stofhoes onderste fusee vervangen van Amazon
Als je gaat zoeken: zo'n ding heet fuseekogeltrekker, in het beste geval (dan verstelbaar) twee zwaar uitgevoerde helften die in het midden verbonden zijn door een bout ter instelling en in een uiteinde een bout om de boel te spannen (het andere uiteinde drukt dan, in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, op het draadeind van de konus).
Zie bijvoorbeeld (ik ken deze verkoper en de kwaliteit niet) link.marktplaats.nl/762473860
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Ko Jobse
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
15-02-2014 22:34 #137538 door Ko Jobse
Beantwoord door Ko Jobse in topic Stofhoes onderste fusee vervangen van Amazon
Bedankt voor de tip. Het is gelukt om de fuseekogel uit de conus te drukken met de fuseekogeltrekker van mijn buurman.
Ik wist niet eerder, dat hij zo'n ding had.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD