- Berichten: 64
144 met wind niet recht te houden.
- Stef Ekkes (GAST)
- Senior lid
-
Alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 884
Door de windvlaag vloog het casco om, moest je corrigeren, daardoor vloog het casco weer om en zo bleef je na elke inhaalactie 3 keer of meer een fikse correctie uitvoeren.
het probleem zat bij mij in versleten schokdempers.
Doe eens de aloude schokdempertest, druk eens op een hoek van je auto, blijft hij nadijnzen dan zijn je schokdempers op. Staat hij meteen weer stil dan zijn ze nog redelijk.
Tevens kunnen de rubbers van je bovenste draagarmen (wishbones?) van de voorkant behoorlijk uitgesleten zijn.
Wanneer de voorwielen los zijn, kan je dit heel duidelijk voelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ze lekken nog al eens, pakking setje verkrijgbaar bij VKO shop
Als dit in orde is, kijk dan of je wortelschroef nog wat kan worden ingesteld, je kan hem strakker zetten.
Als de wagen na een bocht niet vanzelf terug komt staat hij te strak
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stef Ekkes (GAST)
- Senior lid
-
- Berichten: 64
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 09951-dummy
- Senior lid
-
- Berichten: 53
Een revisie was toen de enige goede oplossing.
Leen Luijendijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stef Ekkes (GAST)
- Senior lid
-
- Berichten: 64
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Vet in het stuurhuis wordt wel vaker toegepast als de oliekeerring gaat lekken. Er zijn mij geen voorbeelden bekend (en ik kan het mij eigenlijk ook niet goed voorstellen) dat het gebruik van vet tot versnelde slijtage van het stuurhuis leidt. Lang blijven rondrijden met een lekke keerring zonder verder iets te doen zal uiteraard wel tot versnelde slijtage leiden."Tom Steverink" schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat Volvo en SF olie voorschrijven maar dat vet ook goed is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.