herproductie gt velgen

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-09-2013 14:47 #131691 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic herproductie gt velgen
ET = Einpresstiefe oftewel offset, zie ook nl.wikipedia.org/wiki/ET-waarde

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Pieter Jansens
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-09-2013 15:22 #131694 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic herproductie gt velgen
Kortom, als je een velg neemt met een ET die afwijkt van je standaard-ET dan slijt alles net wat harder omdat het geheel niet gelijk belast wordt.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-09-2013 17:15 #131698 door Gert Vegter
Om even terug te komen op mijn vraag: passen de (hergeproduceerde) GT-velgen ook op een Katterug en welke ET-waarde hebben ze?

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-09-2013 21:14 #131713 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic herproductie gt velgen
De ET waarde van de reproducties wordt verschillend aangegeven: 10 mm (zover ik weet alleen op grond van wat genoemd is welke originele brede velg gereproduceerd is, maar of ze dat goed aangeven?) en 14 mm (op een verkoopsite genoemd).
De originele brede velgen met ET 20 passen, die met ET 5 niet of je moet je wielkasten verbreden (grotere spoorbreedte). Originele standaard velg zover ik weet ET 25 mm. ET waarde te hoog: problemen met de wielophanging, ET waarde te laag en bredere velg: problemen met de wielrand. De ET waarde geeft aan hoe het bed tov montagevlak en dus de naaf zit.
Helaas nog steeds geen antwoord of ze passen (ik verwacht echter dat ze een velg gereproduceerd hebben die op ze allemaal past), maar er zullen toch zeker katterugrijders zijn die het al eens geprobeerd hebben?
groeten, Rudi
aanvulling: ik zie net bij een aanbieder een ET van 20 mm en PV544 genoemd, bij een andere aanbieder weer geen ET waarde maar wel algemeen PV. Ik weet dat er minstens 2 verschillende repro's in de handel zijn, maar niet of er verschillen in de ET waarde zijn.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-09-2013 10:46 #131723 door Gert Vegter
Inmiddels het antwoord al gekregen van Dries Bakkenes; volgens hem zouden ze moeten passen. Banden die breder zijn dan 185 mm zouden op deze velgen echter aanlopen bij de achterschermen van een PV544. De ET-waarde is 10, te vinden op de informatieve site van Lars Rengersen: www.oudevolvo.nl/volvo/handige-informati...en-volvo-amazon.html

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-09-2013 12:40 #131725 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic herproductie gt velgen
Niets tegen de website van Lars (ik vind hem ook goed), maar ik weet niet of hij hiertoe betrouwbare gegevens ontvangen heeft (ik vind dus verschillende meningen).
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD