Fuseepen Duet '68
- Peter Kagenaar
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2012 12:42 #120909
door Peter Kagenaar
Fuseepen Duet '68 is gemaakt door Peter Kagenaar
Kan iemand mij vertellen hoe ik de fuseepen (kingpin) kan verwijderen? Ik heb de borgspie er al uitgekregen en de fuseepen zou er naar onderen uit moeten. Volgens de documentatie die ik kan vinden zou hier een soort stofkap moeten zitten, welke er uit valt te wippen. In mijn geval zit er een ronde plaat van 3mm dik. Hoe krijg ik deze verwiiderd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
02-12-2012 17:32 #120914
door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Fuseepen Duet '68
Hallo Peter.
Aan de boven- en onderkant van de fusee zit een ronde dop die er voor zorgen dat het vet er niet uitgeperst kan worden en die er tevens voor zorgen dat er geen vuil in het fuseelichaam kan komen.
Wil je de fuseepen verwijderen dan zul je eerst beide doppen moeten verwijderen om van bovenaf de fuseepen er uit te slaan/persen. Door in deze doppen een klein gat te steken of boren kun je er door b.v. een priem of schroevendraaier er in te steken deze dop er uit friemelen.
Kijk maar eens naar de beschrijving hiervan als je naar "documentatie "gaat en vervolgens naar "toegelaten modellen"; "katterug" en dan naar "wielophanging".
Dan zie je een beschrijving hoe te werk te gaan.
Verder zul je lezen dat je een speciaal stuk gereedschap- een soort drijver- moet hebben om de fuseepen er uit te slaan/persen.
Succes.
Jan
Aan de boven- en onderkant van de fusee zit een ronde dop die er voor zorgen dat het vet er niet uitgeperst kan worden en die er tevens voor zorgen dat er geen vuil in het fuseelichaam kan komen.
Wil je de fuseepen verwijderen dan zul je eerst beide doppen moeten verwijderen om van bovenaf de fuseepen er uit te slaan/persen. Door in deze doppen een klein gat te steken of boren kun je er door b.v. een priem of schroevendraaier er in te steken deze dop er uit friemelen.
Kijk maar eens naar de beschrijving hiervan als je naar "documentatie "gaat en vervolgens naar "toegelaten modellen"; "katterug" en dan naar "wielophanging".
Dan zie je een beschrijving hoe te werk te gaan.
Verder zul je lezen dat je een speciaal stuk gereedschap- een soort drijver- moet hebben om de fuseepen er uit te slaan/persen.
Succes.
Jan
- Peter Kagenaar
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2012 19:38 #120944
door Peter Kagenaar
Beantwoord door Peter Kagenaar in topic Fuseepen Duet '68
- Leo Staats
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-12-2012 09:37 #120966
door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Fuseepen Duet '68
Het is natuurlijk leuk om zelf te reviseren, maar voor heel redelijke prijzen zijn ruil fusees te koop bij diverse leveranciers, inclusief ons eigen magazijn.
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-12-2012 11:51 #120968
door Jan van Vliet
Als ik jouw foto zo bekijk Peter heb je een gaatje geboord in de kingpin zelf en heeft daar geen dop gezeten.Deze dop hoort er overigens origineel wel in te zitten. Zo te zien is die kingpin er erg ver naar beneden in geperst. Het kan niet anders of je moet aan de bovenkant een veel grotere ruimte hebben.
Bovendien....... als je die pin er al uit zou krijgen en wil vernieuwen heb je voor het op maat maken van de bussen een speciale ruimer nodig. Als je die niet hebt, is al je werk voor niets en krijg je nooit een spelingvrije scharnierende kingpin.
En als je geen speciaal gereedschap hebt krijg je de pin er ook nooit uit.
Niet dat ik je wil ontmoedigen maar ik ga met Leo mee dat je van te voren goed moet overwegen of je er aan wil beginnen aangezien gereviseerde fusees bij onze club ( en clublid H en andere leveranciers) tegen een naar mijn begirp redelijke prijs te koop zijn tegen inruil van je oude ( ongelaste) fusee.
Bovendien....... als je die pin er al uit zou krijgen en wil vernieuwen heb je voor het op maat maken van de bussen een speciale ruimer nodig. Als je die niet hebt, is al je werk voor niets en krijg je nooit een spelingvrije scharnierende kingpin.
En als je geen speciaal gereedschap hebt krijg je de pin er ook nooit uit.
Niet dat ik je wil ontmoedigen maar ik ga met Leo mee dat je van te voren goed moet overwegen of je er aan wil beginnen aangezien gereviseerde fusees bij onze club ( en clublid H en andere leveranciers) tegen een naar mijn begirp redelijke prijs te koop zijn tegen inruil van je oude ( ongelaste) fusee.
- Peter Kagenaar
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2012 13:21 #120970
door Peter Kagenaar
Beantwoord door Peter Kagenaar in topic Fuseepen Duet '68
Ik heb niet in de fuseepen geboord. Deze zie ik door het gat heen draaien. Een revisieset is inderdaad een goede optie, maar ik was gewoon benieuwd hoe het met deze afwijkende situatie zit. De auto in in 2007 rechtstreeks uit Zweden gekomen en is een zweedse PTT uitvoering. Ik heb hem grotendeels gedemonteerd overgenomen wat dus de nodige uitdagingen zal geven.
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-12-2012 17:27 #120983
door Jan van Vliet
Dat ding waar jij dat gaatje in geboord hebt is inderdaad de door mij eerder bedoelde afdichtdop. Wil je aan de fuseepen kunnen komen dan moet die dop eruit. Ik werd een beetje op het verkeerde been gezet door je omdat je zei dat deze 3 mm dik was. Dat is volgens mij wel erg dik voor die dop.