bouten in voortrein muurvast

• Jos Tijssen (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
07-09-2012 22:40 #117442 door Jos Tijssen (GAST)
bouten in voortrein muurvast is gemaakt door Jos Tijssen (GAST)
Ik wil de rubberen bussen van de wielophanging in mijn voortrein vervangen. maar de bouten zitten echt muurvast.
Ik heb er al van alles op gesmeert en ingespoten,met van alles ertegen aan geslagen maar het lukt me niet.Kan iemand mij vertellen hoe ik deze los kan krijgen. Ikweet dat hij er maar aan een kant uit kan.
een bus is al zover weg dat ik zo de bus eruit zou moeten kunnen halen maar die zit ook al zo vast. HELP ME

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2012 23:35 #117446 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic bouten in voortrein muurvast
Toen ik de rubbers en de schokbrekers van de voortrein van mijn PV544 moest vervangen liep ik tegen hetzelfde aan. Wat werkte: Alle boutverbindingen met IMAL = ouderwetse kruipolie waarin fosforzuur verwerkt is inspuiten, een week lang elke dag herhalen, en het volgend weekeinde ging alles los. Soms kostte het wel kracht, maar er is niets kapotgegaan. WD40 ed. hebben wel enig penetrerend vermogen, maar het fosforzuur in de IMAL lost de roest een beetje op en dat helpt!

Succes, Sven

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-09-2012 09:13 #117456 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic bouten in voortrein muurvast
Marineren in de IMAL is inderdaad het beste wat je kunt doen. Wat daarna ook lekker helpt is om er een pneumatische hamer op te zetten. Daar kan je zelf nooit tegenop meppen. Mocht het om een Amazon gaan en je hebt de bouten naar z'n grootje geslagen dan heb ik nog twee goeie liggen. Gaan weg voor een glas bier op de klassiekerbeurs.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD