ipd stab. stang achter/ standaard stang voor

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2012 13:42 #114206 door Jeroen Visser (GAST)
ipd stab. stang achter/ standaard stang voor is gemaakt door Jeroen Visser (GAST)
Heeft er iemand ervaring met het volgende:

standaard stabilisatie stang voor en een ipd achter? Ik kan een ipd voor de achterkant overnemen.

Ben benieuwd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-06-2012 07:29 #114214 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic ipd stab. stang achter/ standaard stang voor
Volgens mij gebruikt iedereen een dikkere stang alleen aan de voorkant om de wegligging te verbeteren. Een dikkere achter is dacht ik voor de racerij?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Kooi (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-06-2012 09:03 #114216 door Rob Kooi (GAST)
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic ipd stab. stang achter/ standaard stang voor
Met een dikke IPD achter wordt de auto in snel bochtenwerk wat meer onberekenbaar heb ik me laten vertellen. Het duurt langer voordat de auto uitbreekt, maar als het gebeurd is het dan ook raak. Ik zou zelf gaan voor een IPD aan de voorzijde. Dan wel de echte dus niet de blauwe van 28mm, maar de goudkleurig gegalvaniseerde 32mm. Deze laatste, jaren onder onze combi gehad en dit rijdt geweldig. Komt nu ook onder de PV sport en de huidige Ama

Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-06-2012 12:35 #114219 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic ipd stab. stang achter/ standaard stang voor
Dikke stabilisatorstang voor in combinatie met een stang achter (ipd levert ze in een maat) bevalt prima. Al jaren en minstens 100.000 kilometer. Auto kan, zo is de theorie, onverwachter en heftiger uitbreken met een stabilisatorstang achter. Maar de grens ligt echt héél veel verder weg dan in de situatie zonder stabi, waarbij je al vroeg waarschuwingen krijgt dat de achteras wil uitbreken. Bij gewoon gebruik op de weg kom je daar helemaal niet aan toe. Als je die grens niet opzoekt, heb je een veel prettiger sturende Amazon. Ik zou trouwens niet beginnen aan het bijplaatsen van een stang achter, zonder dikkere voor. Dat lijkt onevenwichtig, meer bewegingsruimte voor dan achter. Je kunt er natuurlijk altijd een voor de vooras bijkopen.

succes,

Rudolf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD