Wiellager voor vervangen 544

• Michiel Scheijen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2012 20:50 #112655 door Michiel Scheijen (GAST)
Wiellager voor vervangen 544 is gemaakt door Michiel Scheijen (GAST)
Ik wil een van de voorwiellagers vervangen van mijn Katterug. Nu heb ik hier geen ervaring mee en lees in de servicemanual dat er een trommeltrekker nodig is en ander "vreemd" gereedschap om dit te doen.
Heb ik deze spullen echt nodig of kan dit ook anders, zoja hoe pak ik dit dan het beste aan?

don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-04-2012 20:52 #112657 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Wiellager voor vervangen 544
Bij je voorwielen heb je geen trommel trekker nodig, of speciaal gereedschap.
Speciaal gereedschap kan het wel makkelijker maken maar is geen must, voor een uitgebreide bescheiving gelieve de zoekfunctie te raadplegen want afgelopen weken is hierover heel veel geschreven en zelfs een uitgebreide beschijving gemaakt van hoe te vervangen.
Vervangen van de voorwiellagers is hetzelfde als bij de amazon onafhankelijk van remschijf of remtrommel, lagers zitten er opdezelfde manier erin.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• Michiel Scheijen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2012 21:14 #112658 door Michiel Scheijen (GAST)
Beantwoord door Michiel Scheijen (GAST) in topic Wiellager voor vervangen 544
Hallo Kevin,
Bedankt voor je reactie. Die uitgebreide omschrijving heb ik al doorgenomen maar twijfelde over de schijfremmen. Met deze omschrijving moet het haast wel goed gaan :D

don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-04-2012 08:07 #112679 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Wiellager voor vervangen 544

"Michiel Scheijen" schreef:
Hallo Kevin,
Bedankt voor je reactie. Die uitgebreide omschrijving heb ik al doorgenomen maar twijfelde over de schijfremmen. Met deze omschrijving moet het haast wel goed gaan :D

Ik begrijp dat je 544 trommelremmen aan de voorkant heeft? Dan kun je niet zonder remtrommeltrekker. Probeer of je zo'n ding kunt lenen (de regio's hebben wel gereedschap te leen, of misschien kun je via maps.google.nl/maps/ms?msid=2017 ... 2,6.427002 of Leden gereedschap te leen iemand in de buurt vinden met zo'n ding)

Je hebt wel 'iets' nodig waarmee je de lagerringen uit de naaf kunt tikken: drevel/ijzeren pijp/ of iets anders creatiefs, maar daar vind je vast iets voor.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-04-2012 08:34 #112681 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Wiellager voor vervangen 544
Gaat meestal goed zonder remtrommeltrekker aan de voorkant, als je namelijk de moer los haalt kun je meestal met een beetje wikken het voorste lager er al uit pakken waardoor je met nog wat wikken de hele trommel eraf hebt.
Heb het gister nog gedaan bij een 544 en heb gewoon een remtrommeltrekker liggen.
Aan de achterkant is het een ander verhaal dan is het een must om een remtrommeltrekker te hebben.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-04-2012 09:01 #112683 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Wiellager voor vervangen 544

"Kevin de Leuw" schreef:
Gaat meestal goed zonder remtrommeltrekker aan de voorkant, als je namelijk de moer los haalt kun je meestal met een beetje wikken het voorste lager er al uit pakken waardoor je met nog wat wikken de hele trommel eraf hebt.
Heb het gister nog gedaan bij een 544 en heb gewoon een remtrommeltrekker liggen.
Aan de achterkant is het een ander verhaal dan is het een must om een remtrommeltrekker te hebben.

Ahh zo! Mijn fout, ik dacht dat trommels voor en achter in principe gelijk waren. Sorry voor de verwarring!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD