Schokbrekers voor de Duett
- P. Niem
-
- Elite lid
-
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Minder
Meer
19-02-2012 17:38 #110805
door P. Niem
1800E
vimeo.com/volvoac
Schokbrekers voor de Duett is gemaakt door P. Niem
Voor mijn Duett zoek ik nieuwe sportieve schokbrekers zoals Koni, Monroe of Billstein.
Zowel voor als achter.
Wie weet welke dempers een goede keuze zijn en waar ik deze aan kan schaffen?
Verder wil ik de voorkant iets laten zakken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Zowel voor als achter.
Wie weet welke dempers een goede keuze zijn en waar ik deze aan kan schaffen?
Verder wil ik de voorkant iets laten zakken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
1800E
vimeo.com/volvoac
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Kooi (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-02-2012 20:51 #110845
door Rob Kooi (GAST)
Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic Schokbrekers voor de Duett
Ik zou voor Bilstein gaan. Niet de goedkoopste maar het rijdt helemaal geweldig. Aangeschaft bij Volvo-Klassiekers te Barneveld. Over verlaging kunnen ze daar ook van alles vertellen en aanbevelen.
Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-02-2012 22:37 #110847
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Schokbrekers voor de Duett
Koni's zijn instelbaar.. dat kan een voordeel zijn zodat je de rij-eigenschappen nog eens kunt veranderen, zeker in combinatie met verlaagde veren wel prettig. Jammer dat de schokdempers wel gedemonteerd moeten worden voor ze ingesteld kunnen worden.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Leo Staats
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-02-2012 11:15 #110854
door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Schokbrekers voor de Duett
Bij te sterke schokdempers voor moet je wel beseffen dat de bovenste wieldraagarm daardoor zwaarder belast wordt. Ik heb voor redelijk strak staande Koni's.
Deze bovenste wieldraagarm is een zwak deel en heeft nog wel eens de neiging om te breken. Ik heb dit in de loop der jaren al 2 keer gehad. Een keer beide poten van de "A" gebroken ( gelukkig toen ik net de garage in wilde rijden, klapte een wiel weg) en een keer 1 poot. (ontdekt bij het doorsmeren).
Deze wieldraagarmen waren miniem geroest. Ik houd het op een soort vermoeidheidsbreuk.
Een ander zwak punt zijn de bladveren. Bij teveel doorzakken vervangen door nieuwe.
Success
Leo
Deze bovenste wieldraagarm is een zwak deel en heeft nog wel eens de neiging om te breken. Ik heb dit in de loop der jaren al 2 keer gehad. Een keer beide poten van de "A" gebroken ( gelukkig toen ik net de garage in wilde rijden, klapte een wiel weg) en een keer 1 poot. (ontdekt bij het doorsmeren).
Deze wieldraagarmen waren miniem geroest. Ik houd het op een soort vermoeidheidsbreuk.
Een ander zwak punt zijn de bladveren. Bij teveel doorzakken vervangen door nieuwe.
Success
Leo
- P. Niem
-
- Elite lid
-
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Minder
Meer
28-02-2012 23:06 #111149
door P. Niem
1800E
vimeo.com/volvoac
Beantwoord door P. Niem in topic Schokbrekers voor de Duett
Ok, bedankt voor zover.
Ik heb de wagen pas een half jaar. Ik denk dat ik het voorlopig even aan zie.
Ik heb de wagen pas een half jaar. Ik denk dat ik het voorlopig even aan zie.
1800E
vimeo.com/volvoac