Mooi dat het einde van de restauratie in zicht komt. Naar mijn idee kunnen de schokdempers het verschil niet maken. Je kunt ze eventueel even loshalen. Zover ik weet zij de juiste schokdempers bij de klup of bij handelaren te koop.
Heb je de bladveren vervangen? Deze hebben de neiging in de loop der tijd te verslappen, en kunnen dan zelfs spontaan breken, met soms heel vervelende gevolgen. Bij geval van twijfel zou ik altijd nieuwe bladveren monteren.
Mijn eerste duet had jaren geleden een spontane bladveer breuk van het langste blad. Bij mij goed afgelopen, maar het is ook voorgekomen dat de hele achteras eronderuit gerukt werd.
Ik zie veel Duetts met doorgezakte veren. De vloerhoogte van mijn Duett, midden achter is circa 62 cm. Bij bijna volle gastank, en vrijwel lege benzine tank.
Ik denk niet dat het scheefhangen door de de asymmetrische tanken komt. Net even een testje uitgevoerd. Als ik met mijn 80kg op deur drempel van de bestuderen of bijrijderskant ga staan veert deze daar hooguit 1 cm in.
success
Leo.
Duett rijder sinds 1978