Oud type stuurstang in nieuwer type stuurhuis amazon?

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-01-2012 10:00 #110065 door Erik Ciesluk
Ik heb een sloper met een goed stuurhuis, met een nieuw type stang naar het stuur. (gebogen en zonder hardy-schijf). Nieuw type stuur (niet zo mooi)

M'n eigen Amazon heeft een matig stuurhuis (meer speling, ook na afstellen, + lekkage), met oud type stang (recht, met hardy-schijf). Oud type stuur (erg mooi)

Wat is de beste en/of makkelijkste optie om het goede stuurhuis te kunnen gebruiken, maar m'n oude stuur te houden?
1) Goede stuurhuis inclusief het nieuwe type stang overzetten, en vervolgens m'n oude stuur terug monteren
2) Het oude type stang in het goede stuurhuis plaatsen, zodat ik hardy schijf en stuur gewoon kan laten zitten

Nu ik dit zo schrijf lijkt me optie 1 het best/makkelijkst.. mee eens?

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Murre (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2012 12:31 #110071 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic Oud type stuurstang in nieuwer type stuurhuis amazon?
Ja optie 1 is natuurlijk wel het beste maar is wel een redelijk klusje .

Het voordeel is dan wel dat je een veiligere stuurstang hebt en een stuurslot met een beter contactslot als het goed is.

Je zit dan waarschijnlijk wel met die breekbouten die onder het dashboard zitten die je los moet krijgen !

Het is wel weer een opwaardering van je bolide dus ik zou er wel voor gaan en ik zou wel de rubbers die in de nieuwe stuurstang zitten in pu kopen en een goede dikke draad door je stuurstang halen voor je toeter .

succes !'

Ps als je alles toch los hebt spuit het dan even in de juiste kleuren

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-01-2012 12:54 #110072 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Oud type stuurstang in nieuwer type stuurhuis amazon?
Mee eens.
het hele stuurhuis met veiligheids stuurstang in 1 keer overzetten.
Alles past 1 op1, ook het stuur.
ik heb dit zelf ook.
Dit is gelijk een mooie gelegenheid om de gehele stuurinrichting eens goed na te lopen.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-01-2012 14:31 #110079 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Oud type stuurstang in nieuwer type stuurhuis amazon?

"rene Brandt" schreef:
Mee eens.
het hele stuurhuis met veiligheids stuurstang in 1 keer overzetten.
Alles past 1 op1, ook het stuur.
ik heb dit zelf ook.
Dit is gelijk een mooie gelegenheid om de gehele stuurinrichting eens goed na te lopen.

Dat zinnetje 'alles past 1 op 1' maakt optie 1 inderdaad aantrekkelijk.
In die sloper zit trouwens nog wel een oud type contactslot (dus in het dashboard en zonder stuurslot), dus daar hoef ik niks aan te veranderen.

Hele stuurinrichting heb ik laatst al eens aangepakt (nieuwe stuurstangen/kogels), alleen heb ik toen nog niks aan het stuurhuis gedaan.

En dan kan ik inderdaad meteen de toeter eens normaal aansluiten, in plaats van via een niet-origineel drukknopje onder het dashboard.

Enne, 'spuit alles in de juiste kleuren'.. wat zijn de juiste kleuren?
Stuurhuis: hoort geloof ik zwart te zijn? (maar ik vind 'kaal' mooier)
Stuurstang richting stuur: hoort die ook zwart?

Goede tip van de PU rubbers, eens kijken of ik die voor een normale prijs kan vinden.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD