billstein schokdempers amazone combi

• Hans de Ruiter (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2012 15:30 #109513 door Hans de Ruiter (GAST)
billstein schokdempers amazone combi is gemaakt door Hans de Ruiter (GAST)
halo is er iemand die mij kan zeggen welk type billstein schokdempers ik voor en achter nodig heb voor mijn amazone combi bj 1966 op lpg?ook wil ik de lengte graag weten er zaten voorheen te slappe monroes onder waardoor de combi volledig achterover hing.ben de amazone volledig aan het reviseren en denk over een week of 2 de voortrein en achteras er weer onder te kunnen zetten als iemand mij de info kangeven graag .bvd mvg hans de ruiter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-01-2012 17:54 #109525 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic billstein schokdempers amazone combi
Als je auto achterover hangt dan ligt dit aan de veren en niet aan de schokdempers!!!!

Gebruik de zoekfunctie op dit forum eens om naar de schokdempers te zoeken; daar is recentelijk veel over geschreven.

• Hans de Ruiter (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2012 18:09 #109527 door Hans de Ruiter (GAST)
Beantwoord door Hans de Ruiter (GAST) in topic billstein schokdempers amazone combi
bedankt voor je reactie han maar heb er al nw extra zware veren onder zitten dus daar kan het niet aanliggen was ook mijn eerste gedachte trouwens maar kan via bedrijf dempers bestellen met extra korting maar moet dan wel artikelno hebben weet dat het b6 is maar dat is niet genoeg gr hans

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-01-2012 18:15 #109528 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic billstein schokdempers amazone combi
Als je ff googlet (of goegelt?) op 'bilstein volvo combi', dan kom je de nummers al tegen...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-01-2012 21:52 #109541 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic billstein schokdempers amazone combi

"Hans de Ruiter" schreef:
bedankt voor je reactie han maar heb er al nw extra zware veren onder zitten dus daar kan het niet aanliggen was ook mijn eerste gedachte trouwens maar kan via bedrijf dempers bestellen met extra korting maar moet dan wel artikelno hebben weet dat het b6 is maar dat is niet genoeg gr hans

Hans,

Via welk bedrijf is dat? Ik heb er twee nodig voor mijn Amazon Combi voor de voorzijde.

Ooit voor de 1800 heb ik ze voor 90euro per stuk kunnen kopen. Het is natuurlijk een sport om daar weer dichter bij in de buurt te komen!

• 11019-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-01-2012 23:33 #109542 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic billstein schokdempers amazone combi

"Hans" schreef:
bedankt voor je reactie han maar heb er al nw extra zware veren onder zitten dus daar kan het niet aanliggen

Ik heb onder mijn combi ook de zwaarste progressief gewonden veren geplaatst maar deze waren nog te kort. Ik heb dat opgelost door een kunststof schijf van 3 cm dik met in het midden een verhoging waar de veer omheen past te draaien die in de veerschotel ligt en waar de veer dan op staat, en dat scheelt pas echt. Staat nu mooi zelfs met gastank achterin.

• Ineke Hekman (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-01-2012 19:03 #109895 door Ineke Hekman (GAST)
Beantwoord door Ineke Hekman (GAST) in topic billstein schokdempers amazone combi
De schokbreker van mijn 145 is "gaar" , Bij nordicar kost een nieuw exemplaar 72,90. Zijn er ook nog alternatieven?? En wat is er nog meer nodig als ik deze ga vervangen aan boutjes -moertjes- rubbers??? Heb dit nog niet eerder los gehad. Alvast bedankt Groeten Ineke.

God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-01-2012 19:10 #109915 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic billstein schokdempers amazone combi
Bij Scandcar kost de standaard iets van 34 pst en de heavy duty is 49.
De bilstein kost 79....

O, en Ineke, je kunt beter (en liever) een eigen draadje starten dan mee te liften op een ander!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD