Hulpstuurhuis
- Benno Vonk (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2012 23:58 #109304
door Benno Vonk (GAST)
Hulpstuurhuis is gemaakt door Benno Vonk (GAST)
Hallo, allereerst voor iedereen die dit leest een geweldig 2012 toegewenst. Ik heb mijn amazon pas teruggekregen nadat hij is gestraald, strak gemaakt en gespoten is. Ben nu met de opbouw begonnen. Ik heb alle onderdelen die nog te gebruiken waren 5 jaar geleden laten stralen en spuiten. Nu ik het hulpstuurhuis wilde monteren vond ik dat dit niet erg soepel draaide, sterker nog in het begin zat het vast en toen ik hem aan het chassis had geschroefd kon ik hem bewegen maar niet soepel. Moet dat wel soepel gaan of juist heel strak. Echt speling zit er niet op naar mijn mening. Graag een reactie en bij voorbaat hartelijk dank.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-01-2012 10:23 #109308
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Hulpstuurhuis
Beste Benno,
Je moet hem wel met de hand kunnen draaien. Het mag wel wat zwaar gaan, er zit immers geen lager in. Het is een metalenbus waar een rubber omheen draait, daar ontstaat altijd frictie.
Is het rubber verder niet kapot?
Je moet hem wel met de hand kunnen draaien. Het mag wel wat zwaar gaan, er zit immers geen lager in. Het is een metalenbus waar een rubber omheen draait, daar ontstaat altijd frictie.
Is het rubber verder niet kapot?
03-01-2012 11:11 #109311
door Gerben Polder
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Beantwoord door Gerben Polder in topic Hulpstuurhuis
Hoi Benno,
Mijn hulpstuurhuis draait moeiteloos en zonder speling. Maar als ik Boele's omschrijving van het hulpstuurhuis lees weet ik niet of ik een zelfde soort hulpstuurhuis heb. Mijne heeft er geen rubber aan zitten (behalve de Fusee kogels richtng de stuur en spoor stang) en loopt in twee naald lagers. Ik heb hem gedemonteerd en de naald lagers uitgespoeld, opnieuw van vet voorzien en weer in elkaar gezet. Was een fluitje van een cent om te doen. Hieronder een foto van de mijne.
Mijn hulpstuurhuis draait moeiteloos en zonder speling. Maar als ik Boele's omschrijving van het hulpstuurhuis lees weet ik niet of ik een zelfde soort hulpstuurhuis heb. Mijne heeft er geen rubber aan zitten (behalve de Fusee kogels richtng de stuur en spoor stang) en loopt in twee naald lagers. Ik heb hem gedemonteerd en de naald lagers uitgespoeld, opnieuw van vet voorzien en weer in elkaar gezet. Was een fluitje van een cent om te doen. Hieronder een foto van de mijne.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
- Benno Vonk (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2012 16:59 #109520
door Benno Vonk (GAST)
Beantwoord door Benno Vonk (GAST) in topic Hulpstuurhuis
Hartelijk dank voor de reacties, hiermee kan ik wel weer verder.