bovenste fuseekogel muurvast
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-01-2012 11:35 #109273
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
bovenste fuseekogel muurvast is gemaakt door Rob Spoon
Zo. hehe, net op de sloop (jawel!) een fusee gescoord. De mijne lijkt sterk op uitgesleten. Vertikale speling, niet horizontaal en het ligt niet aan de kogels of de bevestiging daarvan.
Ik kon het kreng alleen niet goed loskrijgen. De onderste kogel wel, maar de bovenste draaide mee met de moer. Is hier een slimme truc voor? Of gewoon impregneren met kruipolie en proberen?
Het is een lichtblauwe 144 uit 1969, B20, bak en interieur zijn er al uit. Glas nog compleet. Voorbumpers redelijk, achter slecht te zien. Deuren zagen er netjes uit. Mooie grill! Staat bij Treffers, Waarderpolder in Haarlem.
Ik kon het kreng alleen niet goed loskrijgen. De onderste kogel wel, maar de bovenste draaide mee met de moer. Is hier een slimme truc voor? Of gewoon impregneren met kruipolie en proberen?
Het is een lichtblauwe 144 uit 1969, B20, bak en interieur zijn er al uit. Glas nog compleet. Voorbumpers redelijk, achter slecht te zien. Deuren zagen er netjes uit. Mooie grill! Staat bij Treffers, Waarderpolder in Haarlem.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02-01-2012 11:56 #109274
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic bovenste fuseekogel muurvast
Aangezien de sloper waar je naar verwijst een 144 is, neem ik aan dat het om je 145 gaat en niet om je P1800.
Bedoel je dan dat je het moertje van de bovenste fusee er niet afkrijgt waarmee de fusee aan de naafophanging vast zit?
Wat dan nog wel eens wil helpen is de fusee er met nog meer kracht dieper indrukken.
Dus even een balkje tussen de bovenkant van de fusee en je binnenscherm.
Dan de auto opkrikken aan de onderste draagarm.
Dan de moer van de fusee met een tik los proberen te maken.
Alternatief is het gebruik van een moerensplijter.
Of bedoel je dat je de geperste fusee niet uit de bovenste draagarm krijgt?
Maaruh, waarom een gebruikte fusee plaatsen?
Een nieuwe kost 20 euro en dan weet je zeker dat hij goed is.
Bedoel je dan dat je het moertje van de bovenste fusee er niet afkrijgt waarmee de fusee aan de naafophanging vast zit?
Wat dan nog wel eens wil helpen is de fusee er met nog meer kracht dieper indrukken.
Dus even een balkje tussen de bovenkant van de fusee en je binnenscherm.
Dan de auto opkrikken aan de onderste draagarm.
Dan de moer van de fusee met een tik los proberen te maken.
Alternatief is het gebruik van een moerensplijter.
Of bedoel je dat je de geperste fusee niet uit de bovenste draagarm krijgt?
Maaruh, waarom een gebruikte fusee plaatsen?
Een nieuwe kost 20 euro en dan weet je zeker dat hij goed is.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
02-01-2012 12:53 #109276
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic bovenste fuseekogel muurvast
Voor de 145 inderdaad.
Een nieuwe fusee voor 20 euro? Koopje! Ben ik nog niet tegengekomen... het gaat om de hele fusee, niet alleen om een kogel.
Ik heb hem nu met draagarm en al meegenomen. De fuseekogel hoeft (nog) niet los uit de draagarm.
Extra vastklemmen van het konische vlak in de fusee is inderdaad een goed idee.
Een nieuwe fusee voor 20 euro? Koopje! Ben ik nog niet tegengekomen... het gaat om de hele fusee, niet alleen om een kogel.
Ik heb hem nu met draagarm en al meegenomen. De fuseekogel hoeft (nog) niet los uit de draagarm.
Extra vastklemmen van het konische vlak in de fusee is inderdaad een goed idee.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
02-01-2012 13:00 #109277
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic bovenste fuseekogel muurvast
Die 20 euro is inderdaad alleen voor de kogel.
Maar wat is er nog meer stuk dan bij jou, de spindel (nummer 30 op onderstaand plaatje)?
Kogel is nummer 686398 en 20,17 bij de clubshop
Maar wat is er nog meer stuk dan bij jou, de spindel (nummer 30 op onderstaand plaatje)?
Kogel is nummer 686398 en 20,17 bij de clubshop
02-01-2012 17:44 #109284
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic bovenste fuseekogel muurvast
De spindel inderdaad. Zoals ik schreef, speling vertikaal en niet horizontaal. En niet in de kogels. Dan blijft alleen het draaivlak over, volgens mij.

groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
02-01-2012 17:55 #109285
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic bovenste fuseekogel muurvast
Die spindel kan toch alleen gescheurd zijn? Dat lijkt me sterk!
Ik ben net bezig een complete vooras klaar te maken voor m'n 144 en bij het doordraaien van de moer, terwijl de tapse kant al uit de spindel was, heb ik een wig tussen de kogel en de spindel geslagen. De draad goed schoonmaken en WD40 erop: los.
Ik ben net bezig een complete vooras klaar te maken voor m'n 144 en bij het doordraaien van de moer, terwijl de tapse kant al uit de spindel was, heb ik een wig tussen de kogel en de spindel geslagen. De draad goed schoonmaken en WD40 erop: los.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl