rubberschijf vervangen stuurkolom 1800E
- Eric Dietz
- Senior lid
-
deze week begonnen met een nieuw klusje aan de 1800E. De rubberschijf die de 2 delen van de stuurkolom koppelt is er uitgedroogd en gescheurd. Bij het verdraaien van het stuur rekken de scheuren erg uit. dus leek het me wel veilig deze te vervangen. ik heb inmiddels een nieuwe gekocht bij het VOD samen met 4 nieuwe borgmoertjes. 3 van de 4 oude moeren heb ik inmiddels met veel moeite los gekregen. Nu de vierde nog. mijn vragen op dit moment:
-
- De boutjes krijg ik er alleen niet uit. Misschien doordat beide delen van de stuurkolom niet in lijn staan maar onder een hoek. Moet ik misschien ook onder het dashboard het 1 en ander losmaken?
- Klopt het dat het inbusboutjes zijn? en welke maat is het? waarschijnlijk inch?
- Iemand nog aanvullende tips voor deze klus?
bedankt alvast.
groet, eric
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Toen ik ze verving, kon ik de boutjes eruit draaien door een engelse imbus te gebruiken. Doordat ze onder een hoek staan, krijg je ze er inderdaad niet zomaar uit. Door te draaien kwamen ze bij mij los.
Let wel op de draad van de claxon!!
- Eric Dietz
- Senior lid
-
weer een klusje geklaard.
groet,
eric
Vreemd genoeg geeft het onderdelen boek bij geen van de modellen (B16 & B16 Amazon en P1800) die busjes aan.
Misschien toch even de moeite om te controleren ?. (als je de oude schijf nog hebt)
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- RON MARCUS
- Premium lid
-
"Gerben Polder" schreef:
Imbus boutjes? dat is dan anders dan bij de Amazon. Bij mij waren het gewone zeskante boutjes maar zaten er ook metalen busjes in de hardy schijf die niet bij het nieuwe exemplaar mee geleverd werden. Die moest ik dus overzetten om een goede passing te krijgen tussen schijf en boutjes.
Vreemd genoeg geeft het onderdelen boek bij geen van de modellen (B16 & B16 Amazon en P1800) die busjes aan.
Misschien toch even de moeite om te controleren ?. (als je de oude schijf nog hebt)
mijn 1800 heeft ook inbus boutjes , bij een zit een massa draad .