krakende stuurkogel
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-05-2011 21:59 #103190
door Ben Bergmans
krakende stuurkogel is gemaakt door Ben Bergmans
Sinds vandaag hoor ik een soort geluid. De wagen opgekrikt. Eerst verdacht ik de schokdemper. Maar nu denk ik dat het een stuurkogel aan de stuurstang is. Kan dat? Er zit geen speling op en hij ziet er goed uit. Dat wil natuurlijk niks zeggen. En zo ja, kan het acuut kwaad? Het is een Amazon uit 1969.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-05-2011 16:51 #103274
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic krakende stuurkogel
Til het stofhoesje van de kogel eens op (zit met een verende ring vastgeklemd), misschien het makkelijkst op de werkbank. Waarschijnlijk heeft het vet wat onder het hoesje hoort reeds lang geleden plaats gemaakt voor solide roest.
Je kan de roest eruit peuteren en (moly)vet erin, dat stuurt in elk geval een stuk prettiger.
Je kan de roest eruit peuteren en (moly)vet erin, dat stuurt in elk geval een stuk prettiger.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-05-2011 20:04 #103277
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic krakende stuurkogel
Klinkt niet erg moeilijk en zeker de moeite waard om te proberen. Met een spuitbus met dun rietje wat teflon erin gespoten. Nu is het kraken al weg. Dat geeft al aan dat het hoesje niet goed dicht is. Hoewel het hoesje er goed uit ziet. Maar eerst ga ik even op vakantie. Bedankt voor het advies.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-05-2011 21:57 #103282
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic krakende stuurkogel
Ik hoop ,dat de auto met de slechte stuurkogel niet mee op vakantie gaat.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-05-2011 13:26 #103294
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic krakende stuurkogel
Nee, die blijft lekker binnen staan. Maar eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat het nu nog kwaad kan. Uiteindelijk zit er geen speling op. En vastgeroest is hij ook niet. Hooguit kan er op den duur vuil in komen. Maar op korte termijn niet.
Na de vakantie zal ik geen risico nemen en hem vervangen.
Na de vakantie zal ik geen risico nemen en hem vervangen.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-05-2011 13:29 #103295
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic krakende stuurkogel
Heb ik zelf ook gehad, een tijdje gezocht waar het nou vandaan kwam. Had alle rubbers en schokbreker al vervangen omdat ik geen speling op de kogel kon vinden. Het was uiteindelijk toch de onderste kogel die vervangen moest worden.
Groeten, Rob
Groeten, Rob
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-05-2011 14:54 #103338
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic krakende stuurkogel
Ik heb ook een stuurkogel gehad die eerst spelingvrij leek, maar dat kwam omdat de ruimte vol zat met vuil geworden vet, dat was zo hard geworden dat het niet meer bewoog en er dus geen speling op de kogel leek te zitten.. Na het grondig schoonmaken zat er bijna een millimeter speling op.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.