Voorbrug Amazon B16 versus B18/B20

• Gerben Polder
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-11-2010 20:21 #98424 door Gerben Polder
Voorbrug Amazon B16 versus B18/B20 is gemaakt door Gerben Polder
Ik ben reeds een aantal weken driftig bezig mijn vroege 1961 Amazon op te knappen en heb al vanaf de aanschaf het idee om er de originele B16B motor in terug te plaatsen. Inmiddels ben ik bij de voortrein aangeland en zag dat er zowel een voorbrug Amazon B16 bestaat als een B18/B20 uitvoering. Omdat mijn wagen in de loop van de tijd opgewaardeerd was naar een B18 vermoed ik nu dat ik een incorrecte voorbrug heb. Weet iemand wat precies het verschil is?. (vermoed de motor steunen maar wil het graag precies weten.)

Zie www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=41&t=17228 voor het restauratie projectje :roll:

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Polder
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-12-2010 17:45 #98524 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Voorbrug Amazon B16 versus B18/B20
Ok, één verschil heb ik al gevonden.

De B16 brug heeft aangelaste scharnier punten voor de onderste draag-arm. Die draag-arm zit met U bouten vast over losse bussen, net als de boven arm.
De B18/B20 brug heeft een onderste draag-arm die met een lange bout vast zit. Deze bout (lijkt) door de arm, de brug en dan weer door de arm te gaan. Hoe de lagering van dit scharnierpunt in elkaar zit kan ik uit de tekeningen niet goed opmaken.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD