Ophoogschijven plaatsen bij voorwielophanging P1800/Ama
- Bezoeker
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Ophogen: Men kan kijken of de achterveren dezelfde diameter als de voorveren hebben, indien dit het geval is zou men de onderste schotels van de achterveren in de boven- of onderdraagarm kunnen lassen (waar ze beter passen), dit zal dan echter meer dan 1 cm zijn (is dit trouwens genoeg bij twee personen en volle tank met hogere snelheid in een scherpe bocht?).
In het kort: bij een oplossing middels ophoogschijven zal alleen een schijf niet genoeg zijn, deze moet ook een rand hebben om de veer op de plaats te houden en het deze zal vast moeten zitten aan de draagarm waartegen hij geplaatst wordt.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Zoals ik al eerder heb geschreven, vind ik ze héél mooi, maar op een 940 HPT turbo sedan, niet op een P1800. Smaken verschillen!!. Volgens mij zijn ze 17 inch hoog, en dat in cobinatie met een verlaging? Ik denk dat de combinatie het niet gaat worden? Óf deze velgen, óf verlaging, maar alle twee gaat denk ik niet.
Wat voor bandenmaat heb je erom liggen? De rolomtrek is toch niet meer gelijk aan het origineel of wel?
By the way: prachtige auto wordt het verder hoor!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Bezoeker
-
"Tom Steverink" schreef:
Zeg Boele, heb je tóch besloten om deze velgen te monteren?
Zoals ik al eerder heb geschreven, vind ik ze héél mooi, maar op een 940 HPT turbo sedan, niet op een P1800. Smaken verschillen!!. Volgens mij zijn ze 17 inch hoog, en dat in cobinatie met een verlaging? Ik denk dat de combinatie het niet gaat worden? Óf deze velgen, óf verlaging, maar alle twee gaat denk ik niet.
Wat voor bandenmaat heb je erom liggen? De rolomtrek is toch niet meer gelijk aan het origineel of wel?
By the way: prachtige auto wordt het verder hoor!
Er ligt momenteel (en zoals het hoort) 215 45 17 om de velgen. Dit geeft een wielomtrek van 1944mm.
Een std 165 80 15 heeft een wielomtrek van 2026mm. Dus de 17inchers zijn kleiner qua omtrek / hoogte.
Ik vond het wel mooi, amerikaans staan. Echter vind ik het niet waard om mn spatbord randen ermee te vernielen!
funkyrobot.nl/infographicmedia_works/pp1800.jpg zoiets vind ik ook wel wat (de velgen dan) dus verbreden naar 6 a 6,5duim. Iemand ervaringen mee? Wil dan een 1800ES velg pakken en hem in een ander velgbed laten lassen.. Moet de ET waarde wel weer goed krijgen namelijk.
Als andere velgen dezelfde ET waarde hebben, heb je dan toch ook het probleem terug? Of maak ik een fout in mijn redenering?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Bezoeker
-
"Tom Steverink" schreef:
De omtrek kan dus niet de boosdoener zijn, maar komen ze niet ook verder naar buiten dan de originele?
Als andere velgen dezelfde ET waarde hebben, heb je dan toch ook het probleem terug? Of maak ik een fout in mijn redenering?
Hoi Tom,
Nee je beredeneerd prima. Deze velgen hebben een ET van 20...
Nu verder kijken naar de mogelijkheden.
Gr Boele