voorwiel aandrijving vervolgd

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2001 17:51 #57745 door
Wat is het toch dat onze V-44 vereniging zo doet hechten aan alle 'klassieke' modellen. Nou ja, wij definieren de ;klassieke' modellen als de modellen die bij onze club zijn toegelaten. Ieder nieuwer model, hoe oud ondertussen dan ook, of hoe interessant dan ook (480es) kan er niet bij komen , want niet klassiek, of we worden te groot, of we willen niet dat anderen aan onze onderdelenvoorraad komen. Waarom kan dat Volvo Classic Club idee van Klaas Postma toch niet tot leven komen, en kunnen we niet verder kijken dan onze neus lang is? Wie het weet mag het zeggen. Wat mij betreft is een 850 al lang klassiek genoeg om in ieder geval als aspirant toe te laten. Is dit voldoende 'knuppel in hoenderhok'?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2001 15:22 #57970 door
Beantwoord door in topic voorwiel aandrijving vervolgd
Het antwword op deze vraag ligt in dezelfde lijn als mijn vraag over de ALV. Er is te weinig motivatie om dingen eens anders te gaan doen. Een te grote ploeg die steeds maar vast wil houden aan oude waarden. Die een excuus van 10 jaar geleden gebruiken om bijvoorbeeld ook nu nog toelating van het 140 register tegen te houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2001 21:48 #57969 door
Beantwoord door in topic voorwiel aandrijving vervolgd
Dan toch maar ook een reactie van mijn kant: indertijd heeft ook ons Erelid wijlen Edu Louwerens zich sterk gemaakt voor een vorm van federatie. Wellicht was het toen te vroeg, of niet op de juiste manier gepresenteerd. Nu, VIJFTIEN jaar later, zitten we in de luxueuze positie dat er clubjes of registers zijn voor alle types Volvo's. Waarom zou V-44 de verantwoording op zich moeten nemen voor al deze clubs?WIJ hebben in de afgelopen dertig jaar zelf zorg gedragen voor continuiteit in de onderdeel voorziening, niet slechts middels het VOD, maar als spin-offs mag niemand uit het oog verliezen, dat bedrijven als Slubo, Scancar, Nordicar, Wagner & Günther, Ruoff, Buttkereit en gelukkig vele andere, aan de Nederlandse, Duitse en Belgische afficiado's zoals ik en jij, hun bestaansrecht te danken hebben, en dat juist daarom onze scene is wat hij is. De SCCB heeft sinds kort ook hun eigen club onderdelendepot, waardoor ons initiatief alleen maar nog succesvoller blijkt te zijn.Naar mijn (persoonlijke) mening is de vraag om integratie NIET gerechtvaardigd, om de simpele reden dat er in de clubbehoefte voor de diverse typen reeds is voldaan. Daarentegen ben ik geenszins een tegenstander van een bepaalde vorm van samenwerking bij evenementen, alhoewel ik wel de waarschuwing af geef voor massaliteit en daardoor gemis aan een vereiste vorm van intimiteit. Als er bij evenementen te weinig mensen blijven komen met wie ik iets gemeenschappelijk heb (zoals een bepaald type auto, om maar iets banaals te noemen), dan kan ik niet uitsluiten, dat mijn animo om te komen of me betrokken te voelen, zou kunnen afnemen.Zoals wellicht mede V-44 clubleden bezit ook ik een minder oude Volvo naast mijn eerste auto. Ik ben zelfs zover gegaan, dat ik lid ben geworden van de desbetreffende club.Maar dat is nogmaals geenszins een reden om integratie na te streven van die twee clubs, ook al hebben beide wagens (principieel overigens) achterwielaandrijving.Indien ik brieven schrijf (wie doet dat nog?) dan doe ik dat inderdaad nog met de vulpen; aan de andere kant lever ik mijn bijdragen aan de vereniging hoofdzakelijk digitaal aan. Tegenstrijdig? Voor mij niet.De auto waarmee ik het vaakste rij heeft overigens al 40 jaar voorwielaandrijving, en ja, ook van die merkenclub ben ik lid.Nogmaals, voor mij persoonlijk hoeft V-44 absoluut niet uit te groeien tot een overkoepelende algemene Volvoclub, integendeel zelfs. Op deze manier hou je overzicht en zijn de functies uit motivatie nog enigszins te bemannen.Behoudend, conservatief? Geef het maar een naam die jou het meest voor de hand ligt, het uiteindelijke besluit hierover ligt bij ons dagelijks bestuur en bij de ALV!Keep 'm rolling! (andere club, maar dat maakt niet uit, als je begrijpt wat ik bedoel).Siang Phoaksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.