stuurwiel demonteren

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-04-2001 16:28 #57737 door
stuurwiel demonteren is gemaakt door
De kabelboom van mijn Amazon van 1966 is verbrand en nu ben ik bezig met het vervangen hiervan, waarvoor ik o.a. het stuurwiel wil verwijderen. Nu zit dat ding vreselijk vast. Ik zie wel 2 gaten met schroefdraad zitten, waar je volgens mij zo 2 bouten in kan draaien waardoor het stuurwiel los zou moeten komen. Maar nu de hamvraag: wat voor maar bouten moeten hierin?? Ik heb al van alles geprobeerd (M6,M8,M10, UNC, etc.) maar niets past. Is er iemand die mij kan vertellen welke bouten ik hiervoor nodig heb of welke andere manier er is om het stuurwiel te verwijderen??Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-04-2001 21:32 #58016 door
Beantwoord door in topic stuurwiel demonteren
Beste Kees, daar heb je een stuurtrekker voor nodig die in de door jou beschreven gaten wordt gemonteerd en vervolgens door het aandraaien van een centraal geplaatste bout het stuur, onder druk op de stuuras, lost. Zo'n stuurtrekker is bij je regio te lenen, of bij het VOD te koop. Indien je in de omgeving van Heemstede woont, kan ik je hem lenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-04-2001 22:32 #58015 door
Beantwoord door in topic stuurwiel demonteren
De trekker werkt inderdaad het beste. De boutmaat is halfduims.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-04-2001 22:33 #58014 door
Beantwoord door in topic stuurwiel demonteren
En de kabelboom heb ik liggen voor je

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-04-2001 08:31 #58013 door
Beantwoord door in topic stuurwiel demonteren
KeesIk demonteer mijn stuur door een stevige metalen strip met 2 gaten te gebruiken. Door de 2 bouten aan te draaien trek je het stuur naar voren op de stang. Dit werkt bij mij al tijden. De strip moet wel sterk zijn.René

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-04-2001 11:40 #58012 door
Beantwoord door in topic stuurwiel demonteren
de bouten die je nodig hebt zitten in je motorblok. Je kunt namelijk even twee bouten van de tuimelas loshalen en gebruiken. Zo trek ik ook het kleine tandwiel van de nokkenasaandrijving op de krukas eraf. Uiteraard met een stevige metalen strip met gaatjes op de juiste plaats en een centrale bout. Zo maak je zelf een goedkope trekker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2001 22:42 #58011 door
Beantwoord door in topic stuurwiel demonteren
Hallo Rob,Wat kost zo'n kabelboom? Is het een nieuwe?Theo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2001 09:29 #58010 door
Beantwoord door in topic stuurwiel demonteren
Rob,Hartstikke bedankt, het is gelukt! Een gouden tip, ik had nog een aantal cylinderkoppen liggen met deze bout er nog in.Kees.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-04-2001 12:23 #58009 door
Beantwoord door in topic stuurwiel demonteren
hallo keesnou ik heb net het stuurwiel los gemaakt.m8 boutjes passen goed, met een strip gemaakten daarin twee gaatjes geboort voor de twee boutjes, dan om en om aandraaien en het stuur gaat los. succes john.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-04-2001 22:08 #58008 door
Beantwoord door in topic stuurwiel demonteren
Voor het stuurwiel zijn speciale trekkers te koop, die ook te gebruiken zijn voor het onderste distributietandwiel op de krukas. voor zover ik weet is de schroefdraad UNC, met behulp van een dik stuk plaaten PVC-buis valt dan een trekker te improviseren. De originele trekker kost echter een paar tienjes (onder andere bij het VOD) en klaart de klus probleemloos zonder schade aan de stuurkolom, een risico dat je wel loopt met bij elkaar geknutselde spullen.Rudolf Kleijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.