zwabberende amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2001 23:13 #57732 door
zwabberende amazon is gemaakt door
Mijn Amazon (121) zwabbert. Als ik bijvoorbeeld van baan wissel op de snelweg zwabbert de achterkant. Ik dacht dat het speling op de achterwiellagers was, maar vandaag de wagen op de krik gehad, blijk de speling nihil. Kent iemand dit verschijnsel? Zijn het misschien versleten rubbers ergens in de achterophanging? Ik zag dat er bij beide wielen een stang zit waarvan ik denk dat die met rubbers vastzitten. Ook zit er een stang van links op de as naar rechts op het chassis. Deze zit volgens mij ook met rubbers vast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2001 08:19 #58042 door
Beantwoord door in topic zwabberende amazon
De stang van links naar rechts heet een Panhard stang. De stangen in de lengte richting van de auto zijn de stabilistatie stangen. De rubbers hiervan moeten wel goed zijn, deze kunnen het rijgedrag van de auto beinvloeden.Rubbers zijn op het VOD te kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2001 19:50 #58041 door
Beantwoord door in topic zwabberende amazon
Als je van de ene baan naar de andere gaat op de snelweg moet je dat natuurlijk niet te snel doen. Anders kan hij wel uitzwenken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2001 20:04 #58040 door
Beantwoord door in topic zwabberende amazon
Ik ben er ook niet mee aan het scheuren...Het probleem is dat als ik stuur dat de achterkant dan gaat dweilen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2001 20:39 #58039 door
Beantwoord door in topic zwabberende amazon
Nou ja, zonder gekheid.Ik denk dat je naast je bandenspanning eens goed moet kijken naar alle rubberbussen waarmee de achteras gefixeerd zit. Enige revisie is misschien op zijn plaats.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-04-2001 16:32 #58038 door
Beantwoord door in topic zwabberende amazon
Hoi Theo,Ook ik heb "zoiets"meegemaakt met mijn combi.Mijn man vond het mooi om voor ook brede velgen te hebben, nu dat reed als een dweil dus jouw zwabber komt wel in de buurt. De dempers heb ik ook ooit laten vervangen bij mijn combi was het toen over.SuccesJoke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-04-2001 16:32 #58037 door
Beantwoord door in topic zwabberende amazon
Hoi Theo,Ook ik heb "zoiets"meegemaakt met mijn combi.Mijn man vond het mooi om voor ook brede velgen te hebben, nu dat reed als een dweil dus jouw zwabber komt wel in de buurt. De dempers heb ik ook ooit laten vervangen bij mijn combi was het toen over.SuccesJoke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.