stuur trekt naar rechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2001 06:29 #57672
door
stuur trekt naar rechts is gemaakt door
Vragen, vragen, vragen. Nog maar eentje. Als ik het stuur van m'n Amazon '68 loslaat, trekt de auto naar rechts. Er is laatst een nieuwe stuurstang rechts gemonteerd. Maar vervolgens is-ie ook uitgelijnd. Banden zijn op de juiste spanning. Er lijkt niets (remmen) aan te lopen. Wat zou het dan kunnen zijn? En, hoe kom ik daar achter?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2001 12:02 #58225
door
Beantwoord door in topic stuur trekt naar rechts
Ik had hetzelfde euvel. Bij de APK werd een linker kapotte fuseekogel geconstateerd. Nadat deze was vervangen was het probleem verholpen. De keurmeester heeft me uitgelegd hoe je het kon vaststellen: auto op krik (aan een zijde) zodat wiel los van de grond komt, en vervolgens wiel op en neer proberen te bewegen. Is er veel speling, dan je fuseerkogel vervangen. Overigens had een andere APK-keurmeester (een week eerder) het defect niet gevonden! Succes!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2004 19:01 #58224
door
Beantwoord door in topic stuur trekt naar rechts
Ik heb hetzelfde euvel. Op advies heb ik het stuurhuis laten vervangen, dit maakt echter geen enkel verschil (behalve voor mijn portemonnee dan). Is het probleem bij Mark inmiddels opgelost? Hoe?Iemand nog tips hoe je de oorzaak het beste kan achterhalen? Welke zaken kan je allemaal checken?