stuurproblemen amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-06-2001 08:58 #57645 door
stuurproblemen amazon is gemaakt door
Een paar stuur-problemen met m'n Amazon'68.Er zit nogal wat speling op het stuur. Bovendien trekt de auto wat naar rechts. Onderste fusees en rechter-stuurstang zijn laatste vervangen (en uitgelijnd). Valt dit euvel te corrigeren met de stelschroef op het stuurhuis ('steering gear')? En zo ja, hoe?Dan zit er ook nog een 'dood punt' als ik naar links stuur. Blijft het stuur even haken. Precies op het punt waar het stuurslot zit. Dat is geen toeval. Kent iemand dit probleempje? En de oplossing?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-06-2001 15:09 #58276 door
Beantwoord door in topic stuurproblemen amazon
Helaas kan ik je niet direct aan een oplossing helpen, maar ik heb eigenlijk zelf een vraag (ik hoop dat je het niet erg vindt).Stuurslot zeg je, heb je dan ook geen contactslot op het dashboard zitten (heb ik namelijk, en ik je zou de eerste zijn waarvan ik hoor dat die het ook zo heeft zitten).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-06-2001 20:03 #58275 door
Beantwoord door in topic stuurproblemen amazon
Ik begrijp dus dat mijn antwoord vorige keer over de fusees niet heeft geholpen. Helaas. Overigens, bij mij werd de linker BOVEN fuseerkogel vervangen. Kom op kenners, help de beginners onder ons. Het is een FORUM. Wat zou hij nog allemaal kunnen checken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2001 12:04 #58274 door
Beantwoord door in topic stuurproblemen amazon
Ja inderdaad, bij mij zit het contactslot ook op de stuurkolom. En dus niet op het dashboard. Of dat dit ooit door een vorige eigenaar eigenhandig gewijzigd is, weet ik niet. Wel is ooit op de plek waar normaal het contactslot zit, een schakelaar voor de achterruitverwarming geplaatst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2001 12:04 #58273 door
Beantwoord door in topic stuurproblemen amazon
Ja inderdaad, bij mij zit het contactslot ook op de stuurkolom. En dus niet op het dashboard. Of dat dit ooit door een vorige eigenaar eigenhandig gewijzigd is, weet ik niet. Wel is ooit op de plek waar normaal het contactslot zit, een schakelaar voor de achterruitverwarming geplaatst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2001 23:09 #58272 door
Beantwoord door in topic stuurproblemen amazon
Marc,Ja dit is te verhelpen door de moer los te draaien en de schroef aan te draaien.Niet te strak, de wagen moet na een bocht weer recht gaan sporen anders is hij te strak.De windingen moeten nog wel zichtbaar zijn anders is het stuurhuis versleten.Verslijtende stuurhuizen zijn een toenemend probleem, zijn er mensen die een goed adres hebben om deze te laten reviseren ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.