wiellager

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-09-2001 22:38 #57533 door
wiellager is gemaakt door
Ik heb een probleem met mijn 68er 2 deurs amazon. Ik hoor steeds een rommelend geluid vanuit het rechter achterwiel. Het lijkt erop dat dit een versleten wiellager is, maar na inspectie bleek dit lager er schoon en spelingvrij uit te zien. Toen we aan problemen met het differentieel en/of cardanas dachten bleken deze na controle ook nog goed te zijn. Kan de oorzaak van het rommelende geluid ergens anders liggen, of kan het toch het wiellager zijn?? Remmen zijn overigens pas gereviseerd en zitten goed in elkaar. Wie kan mij van mijn rommelende lawaai afhelpen?Gr. Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2001 15:23 #58567 door
Beantwoord door in topic wiellager
Guus, een mogelijke oorzaak kan bij de draagarm liggen. Deze zit geklemt om de achteras en is is een stukje naar voren aan het chassis bevestigd, middels draadeind, moer en rubbers (net als bij een schokbreker). Het draadeind en/of de chassisplaat kan uitgesleten zijn onder de rubbers en ligt dan te rammelen. Als je de auto van achteren opkrikt, ondersteund(!) en het voorste gedeelte van de draagarm beweegt is de speling soms al merkbaar. Indien dit niet het geval is kan je hem beter helemaal demonteren ter kontrole. Succes!, vr. groeten, Bert Aafjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.