amazon trekt naar links

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2001 17:44 #57328 door
amazon trekt naar links is gemaakt door
ik heb een amazon uit 1969 gekocht die erg naar links trekt, zowel onder het rijden als onder het remmen.de vorige eigenaar heeft hem al een paar keer uit laten lijnen echter zonder resultaat.de auto heeft zo te zien nooit schade gehad, waar moet ik gaan zoeken en kan ik iets met de stelplaatjes bij de vooras?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2001 07:48 #59196 door
Beantwoord door in topic amazon trekt naar links
Als de auto zowel bij het remmen als het rijden naar links trekt, zou ik in eerste instantie eens bij de linkervoorrem gaan zoeken. Je hebt kans dat door ouderdom het afdichtingsrubber rond de remzuiger poreus of gescheurd is en dat hierdoor de zuiger in de remklauw is gaan vast roesten, De zuiger kan ook vanwege andere ouderdomsverschijnselen vast zijn gaan zitten. Tevens is het mogelijk dat de remslangen aan vervanging toe zijn, deze zetten op door inwerking van de remolie, en dit kan zodanig zijn dat door de hoge druk van je rempedaal wel olie naar de remklauw geperst wordt, maar dat de tegendruk vanuit de klauw bij het loslaten van de rem te klein is om de olie weer terug door de vernauwing te persen.Ik zou het in eerste instantie eerst even bij de rem zoeken. Het verdient sowieso de voorkeur om bij twijfel over de leeftijd de remslangen te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2001 14:37 #59195 door
Beantwoord door in topic amazon trekt naar links
Bij mij hetzelfde euvel. Bleek uiteindelijk in het stuurhuis te zitten. Is eenvoudig af te stellen: procedure staat ergens beschreven hier in het forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-12-2001 21:13 #59194 door
Beantwoord door in topic amazon trekt naar links
Bij mij trekt het stuur naar rechts, ook bij remmen. Dit omdat er een stuurkogel stuk is. Dit makkelijk te controleren, dus voordat je je remmen eraf haalt... Zou ik eerst even alle stuur - en fuseekogels nalopen... (en de bussen van de ophanging)<br><b>Succes</B><br><i>Rik</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.