tubeless? beter van niet

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-01-2002 09:41 #57184 door
tubeless? beter van niet is gemaakt door
Gisteren mijn prachtig gestraalde en gespoten velgen naar de bandenboer gebracht aangezien mijn 5 vredesteins binnen waren. Of er ook een binnenband in moest. Ja, dat wist ik ook niet. Heeft de man me laten zien dat tubeless-velgen het extra opstaand randje hebben. Hij raadt het niet aan om op de standaard velgen zonder dit randje tubeless banden te monteren aangezien er een risico in zit dat de band-rand bij een bocht wijkt en er dus lucht uit kan lopen. In het ergste geval zak je dus een stukje lager met je auto hetgeen bij een aardig vaartje geen plezier zal zijn.Ik ga dus voor binnenbanden...met het extra ringetje rond het ventiel om schadelijke verwering door UV te minimaliseren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-01-2002 10:56 #59726 door
Beantwoord door in topic tubeless? beter van niet
Verstandige beslissing, op niet tubeless-velgen kun je nooit tubeless banden monteren. Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-01-2002 23:01 #59725 door
Beantwoord door in topic tubeless? beter van niet
Kees, je geeft me te denken, ik rij nu 20+ jaar rond met tubeless banden op gesloten velgen, weliswaar breder dan standaard te weten 5 inch icm 165/80 band.Tot nu toe is er zelfs met mijn rijstijl niks gebeurd, maar dit lezende denk ik dat ik een rondje circuit Lelystad maar aan mij voorbij laat gaan.Er is die dag overigens een prima alternatief: de SCCB viert Volvo 75 jaar in Mortsel bij Antwerpen. Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2002 08:10 #59724 door
Beantwoord door in topic tubeless? beter van niet
Siang,Ik had het vermoeden al dat veel mensen dit doen, vandaar het bericht. In mijn velgen zaten overigens ook de ventielen die voor tubeless gebruikt worden. De bandenman heeft me in deze weer goed advies gegeven en voor een meerprijs van 68 euro had ik er de 5 binnenbanden met ringetjes om het ventiel bij. Geen geld dus voor een stukje veiligheid. Kun je dus nog altijd laten doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.