stuurhuis afstellen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-03-2002 08:02 #56983 door
stuurhuis afstellen is gemaakt door
Zo met de RDW voor de deur heb je dan altijd nog een aantal aandachtspunten tijdens de proefritjes. Bijvoorbeeld, draait het stuur wel vanzelf terug na het nemen van een bocht. Mooi niet dus. Weliswaar geen speling maar kennelijk de stelschroef op het stuurhuis te vast. Elke keer een tikje losser en weer een ritje...gaat stukken beter maar komt niet perfect helemaal terug in middenstand. Ik vrees dat als ik verder losdraai dat de speling voor de keuring onacceptabel groot kan worden. Heeft iemand een tip hoe het afstellen het beste kan en of het voor de RDW keuring erg is dat het stuur niet helemaal terugkomt tot de ideale 0 graden recht voor uit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-03-2002 12:51 #60388 door
Beantwoord door in topic stuurhuis afstellen
Arno je kan altijd nog een herkeuring laten doen ;-) (gientje) ze rijden zelf niet met de auto .Bij andere auto's die ik heb laten keuren kijken ze alleen maar of er niet te veel speling op fuse/stuurkogel ,stuurhuis zit , maar kijken naar de ideale 0 graden ,nee.Succes in elk geval

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2002 16:42 #60387 door
Beantwoord door in topic stuurhuis afstellen
In het haynes boek staat hoe je het een en ander kan meten met een Unster, ik heb het zelf ook nog nooit gedaan. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2002 18:25 #60386 door
Beantwoord door in topic stuurhuis afstellen
Of je stuur keurig recht terugkomt heeft ook te maken met je vooras afstelling. In jouw geval zou ik de caster, camber en toespoor eens laten checken.Harry

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2002 19:47 #60385 door
Beantwoord door in topic stuurhuis afstellen
Inderdaad staat in Haynes inderdaad alles netjes uitgewerkt. Echter je stuur huis moet wel los in de werkbank staan en dus niet in je wagen. Je kunt goed voelen of er speling in je stuurhuis zit door de arm op en neer te bewegen. De trial en error methode werkt op deze manier ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.