zwaar sturen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2002 12:41 #56964 door
zwaar sturen is gemaakt door
Ik heb mij zelf een P1800 kado gedaan. Bij het ophalen merkte ik dat na een uurtje rijden het stuur hoe langer hoe zwaarder ging draaien. Het stuur komt dan ook niet meer vanzelf in de rechte stand terug. Ik heb het gevoel dat het zich alleen voordoet als de motor warm is. Een collega van mij heeft het zelfde met zijn Mustang. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?Groeten. Martien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2002 14:02 #60442 door
Beantwoord door in topic zwaar sturen
Kan het zijn dat het stuurhuis iets te strak afgesteld staat, en dat naarmate de motor(en dus ook het stuurhuis) warmer wordt, de auto steeds zwaarder stuurd? Ik zou het stuurhuis eenst een beetje bijstellen, zodat er een beetje speling op het stuur zit. Met vriendelijke groet, Janko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2002 19:11 #60441 door
Beantwoord door in topic zwaar sturen
Een auto met stuurhuis (worm en nok) heeft inherent aan het systeem enige speling. Daar wordt bij de APK ook rekening mee gehouden. Bij stilstand mag je het stuurwiel dus enige cm heen en weer kunnen bewegen. Is die speling er niet, dan is het zaakje te strak afgesteld en dat leidt weer tot zwaar sturen. Overigens moet je niet verwachten dat het stuur van een klassieke Volvo vederlicht zal worden met een juiste afstelling, integendeel. Dat moderne auto's geen speling op het stuur hebben heeft te maken met hetr feit dat ze vrijwel allemaal met tandheugel werken. Of kogelkringloop nog in gebruik is weet ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2002 20:07 #60440 door
Beantwoord door in topic zwaar sturen
beste MartienJe hulpstuurhuis eens een keertje uit elkaar halen en weer met lekker veel vet in elkaar zetten doet wonderen.Afstellen zoals de voorgaande berichten kan ook helpen. succes ermee...............anders kom eens langs bij ons in Waalwijk. Kijken we er samen naar!!Gr.Jacques.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.