vervangen afdichtringen stuurhuis

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-04-2002 12:03 #56907 door
Ik wil de lekkende afdichtringen van mijn stuurhuis vervangen.Hierover de volgende vragen. Hoe is de pitmanarm aan de twee stuurstangen bevestigd; kun je deze bevestiging makkelijk losmaken of heb je hiervoor een trekker voor de stuurkogels nodig?Nadat het stuurhuis uitgebouwd is (en de pitmanarm eraf is) hoe krijg je de rubber afdichtringen eruit, en de nieuwe erin. Lukt dit zonder het stuurhuis helemaal uit elkaar te halen? En is het demonteren van het stuurhuis lastig?Alvast bedankt,Ynze

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-04-2002 12:25 #60618 door
Beantwoord door in topic vervangen afdichtringen stuurhuis
Voor het verwijderen van de stuurstang is een kogeltrekker (of duwer) nodig als je het netjes wilt doen.De afdicht ring er met een schroevendraaier uitwrikken en een nieuwe plaatsen is niet moeilijk.Het verwijderen van de Pitmanarm kan soms een zeer forse trekker vereisen, hij kan ontzettend vast zitten.Let wel op de merktekens zodat hij weer juist gemonteerd wordt.Veel succes, Ernst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-04-2002 15:23 #60617 door
Beantwoord door in topic vervangen afdichtringen stuurhuis
Ynze,Ik heb hetzelfde gehad, zoek even op het forum staan je antwoorden bij. De richting: stuurhuis uitbouwen, goede trekker en verhitten, pitmanarm los en haal hele stuurhuis uit elkaar. De keerring gaan er makkelijk uit door met een schroevedraaier te wippen (geen krassen in huis maken). Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2002 09:18 #60616 door
Beantwoord door in topic vervangen afdichtringen stuurhuis
Jongens,Kijk uit met dat verhitten van de pitmanarm. Is gietijzer, door verhitting kan het (ongezien) kleine scheurtjes oplopen, met alle gevaarlijke gevolgen van dien als je rijdt en je arm breekt af. Niet veilig.Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2002 12:38 #60615 door
Beantwoord door in topic vervangen afdichtringen stuurhuis
Ik heb mijn pitmanarm er in de garage afgehaald met een pers. We hadden 15 ton druk nodig voor hij er af ging. Hoe doe je dat met een poelietrekker? Gewoon even naar een garage lopen en vragen scheelt je zelf een hoop elende.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.