stuurhuis en olie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-08-2002 14:18 #56628 door
stuurhuis en olie is gemaakt door
Deze week hebben we tijdens de extreme hitte een relatief korte rit van 20 km gemaakt met onze Amazon (1963). Terug thuis heeft de auto een tijdje op de oprit gestaan voordat ik hem in de garage plaatste. Hierbij ontdekte ik een plasje olie onder de auto. Dezelfde olie vond ik terug op de rand net voor het stuurhuis. Zeer waarschijnlijk betreft het olie uit het stuurhuis. Is de hoge buitentemperatuur hiervan misschien de oorzaak? Ik heb nooit eerder olie gevonden op deze plek. Moet ik het stuurhuis bijvullen en zo ja met welke olie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-08-2002 18:30 #61443 door
Beantwoord door in topic stuurhuis en olie
Ja dit moet je zeker controleren en zo nodig bij vullen met Hypoid olie, dezelfde als in de achteras.In latere typen zit er een rood plastic dopje op het stuurhuis maar '63 nog een metalen plug.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-08-2002 16:04 #61442 door
Beantwoord door in topic stuurhuis en olie
Beste Luc,Eerst maar eens de oliekeerring onderaan vervangen. Daarna bijvullen met SAE90 olie.Groeten, Ivo Smit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-08-2002 22:49 #61441 door
Beantwoord door in topic stuurhuis en olie
Of, als je voor alles (stuurhuis, versnellingsbak en differentieel) één type olie wilt gebruiken: 80W90 van API GL5-specificatie (= hypoid-olie). Voor de versnellingsbak voldoet GL4, maar GL5 mag ook. En 80W90 Kan zonder probleem SAE 80 en 90 vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.