verwisselen stuurkolom

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-08-2002 10:19 #56581 door
verwisselen stuurkolom is gemaakt door
Ik wil binnenkort de stuurkolom van mijn Amazon vervangen door één met stuurslot. Heeft iemand ervaring met deze klus? Wat zijn de stappen die ik moet volgen (naast het loshalen van het stuur en beschermkap), waar moet ik op letten, wat zijn de problemen die ik ermee tegen het lijf loop en lukt dit inderdaad op een zondag (of zaterdag)??"Lief forum", bij voorbaat dank voor de raad voor de daad. Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-08-2002 12:14 #61609 door
Beantwoord door in topic verwisselen stuurkolom
Dit lukt wel in een paar uurtjes. Mits je alle materiaal in huis hebt. Wat wil je alleen een slot monteren of de stang vervangen met slot??Als je al een gedeelde stuurstang hebt (die langs elkaar schuiven bij een klap) dan hoef je alleen het bovenste deel te vervangen. Bij een stuurslot zit op dit deel in de zwartebuis een aanslag. Let op, het slot zit met breekbouten aan de het geheel vast, het deel waar de pen van het slot invalt zit ook vast met breekbouten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2002 07:48 #61608 door
Beantwoord door in topic verwisselen stuurkolom
Rene,Ik heb al het latere type gedeelde stuurstang, maar dan nog met contactslot in het dashboard, en dit wil ik wijzigen naar een contactslot aan de stuurkolom (met stuurslot). Ik kan aan een stuurkolom komen met contactslot, dus wat zijn een beetje de stappen die ik moet volgen?? Het uitpuzzelen welk stekkertje waarom moet komen is dan natuurlijk ook nog een leuke uitdaging. Alvast bedankt. Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-08-2002 14:49 #61607 door
Beantwoord door in topic verwisselen stuurkolom
Roberr,Je hebt nodig een andere bobine zonder panzerkabel (met kabel zijn het dure dingen, zonder niet duur) stuurslot, een zwarte afdekkap over de kolom en het bovenste deel van de stuurkolom. Bel me maar als je meer wilt weten 0314-324236 sommige dingen zijn wat lastig zo uit te leggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2002 07:28 #61606 door
Beantwoord door in topic verwisselen stuurkolom
Rene,Bedankt voor je reactie. Ik zal binnenkort contact met je opnemen om een en ander door te spreken. Je hebt al ervaring met deze klus?Groeten, en bedankt, Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.