speling hulpstuurhuis

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2002 21:42 #56532 door
speling hulpstuurhuis is gemaakt door
Met de voorzijde van de amazon opgekrikt kan ik door aan een voorwiel te bewegen (stuurbeweging), duidelijk zien dat de arm aan het hulpstuurhuis een beetje naar boven en naar beneden beweegt. Ik vermoed dat hier teveel speling in de bussen zit. Mijn vraag: heeft iemand ervaring met het effect hulpstuurhuisspeling en het remgedrag van de auto. Kan dit rammelen veroorzaken bij het remmen op hogere snelheden..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-09-2002 14:03 #61804 door
Beantwoord door in topic speling hulpstuurhuis
Ik heb er ook ooit mee te maken gehad (speling op de hulp pitman-arm). Het sturen gaat eigenlijk alleen iets minder 'strak'. Het belangrijkste nadeel is eigenlijk dat dit leidt tot apk afkeur. Om het probleem te verhelpen kocht ik voor ongerveer 35 gulden (2 jaar geleden) een nieuwe bus die met een beetje gecontroleerd geweld te vervangen is.Succes,Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-09-2002 23:03 #61803 door
Beantwoord door in topic speling hulpstuurhuis
Als je het netjes en goed wil doen, heb je ook een zogenaamde ruimer nodig die de bronzen bussen op maat maakt. Ruil-revisiesets zijn ook verkrijgbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-09-2002 23:31 #61802 door
Beantwoord door in topic speling hulpstuurhuis
Speling omhoog/omlag in het hulpstuurhuis is door andere bussen/pen volgens mij niet op te lossen en alleen speling in de dwarsrichting is volgens mijn een reden voor afkeuren en minder rij/stuur gedrag.Voor de Vertikale speling zitten er in het hulpstuurhuis een aantal vulplaatjes en een kunstof holle/bolle ring. Deze kunstof ring wil nog wel eens kapot gaan en vandaar de vertikale speling. Zie ook het onderdelenboekAmazon Group 6, pagina 17-19 :onderdeel nr 18 is de kunstof plaat,nr 19 diverse vul plaatjes.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.