mijn stuur staat scheef

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2002 12:53 #56522 door
mijn stuur staat scheef is gemaakt door
Na het plaatsen van een vervangend stuurhuis in mijn Combi staat mijn stuur niet meer recht. Hij staat ongeveer 10 graden naar rechts als ik rechtuit rijd. Eerst dacht ik dat ik gewoon het stuur een spiebaan kon draaien maar er zit een extra dikke spiebaan op de stuurstang die het midden aangeeft. Het stuur past dus maar op een manier. Helaas pindakaas. Is het mogelijk om wat te doen met de vulplaatjes op het stuurhuis of klopt de afstelling van de lagers dan niet meer? Alvast bedankt voor de moeite. Wietse.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2002 23:14 #61845 door
Beantwoord door in topic mijn stuur staat scheef
Niet mooi maar werkt wel: Stuur eraf en iets verdraaien!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2002 23:55 #61844 door
Beantwoord door in topic mijn stuur staat scheef
Mijn vorige bericht is niet echt serieus:Na het veranderen van het stuurhuis, is het wel het beste dat de auto eerst opnieuw uitgelijnd wordt. Daarna pas als je het mooi vind, het stuur er af en rechtzetten (nodig is dit natuurlijk niet) . Uitlijnen kan bij de meeste bandencentra, maar zorg wel dat je de correctie plaatje bij je hebt: Niet alle centra hebben ze voor een Amazon is mij gebleken Kosten meestal rond de 100 Euro.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2002 00:26 #61843 door
Beantwoord door in topic mijn stuur staat scheef
Ik heb zelf goede ervaringen (maar geen aandelen bij :) Kwik Fit. Met een van mijn kevertjes ben ik daar ooit geweest. Ze vertelden mij dat die uitgelijnd moest worden. Dat wist ik al, maar de keverkenners die ik ken vertelden mij altijd dat dit bij een kever moeilijken dus duur is. De Kwik Fitters hadden het in no time geklaard! Aanrader dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2002 02:35 #61842 door
Beantwoord door in topic mijn stuur staat scheef
Ludwig: Kwikfit ga ik NOOIT meer naartoe. Heb ik een keer geprobeerd. Daar weten ze niet eens wat camber en caster betekent. Een beetje draaien aan de spoorstang voor je toespoor is alles wat ze kunnen. Wat een prutsers. Ik heb alleen goede ervaringen als er nog een bejaarde monteur werkt die een vulplaatje kan hanterenn (in Eindhoven Euromasters en Dassen (ik heb ook geen aandelen trouwens).Johan: Het probleem is dat ik mijn stuur maar op een enkele manier op de stuurstang kan zetten. Een spiebaan verdraaien is dus geen optie. Vandaar dat ik vroeg of ik iet kan doen met vulplaatjes, daarmee moet het wormwiel in het stuurhuis iets verdraaid worden alleen weet ik niet of ik dan in de problemen kom met lagers aan de andere kant van het stuurhuis. Wie weet raad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2002 12:51 #61841 door
Beantwoord door in topic mijn stuur staat scheef
De prijs bij PROFILE was trouwens 41 Euro d.w.z. +/- 90 gulden i.p.v. 100 Euro. Sorry.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.