kraken, vervolg

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2002 20:49 #56506 door
kraken, vervolg is gemaakt door
Even een nieuw bericht als antwoord op de vele antwoorden die ik mocht ontvangen.Ik weet bijna zeker dat de spatlappen niet het probleem zijn. Sinds er rondom nieuwe veren onder de Amazon zitten (van de onderdelen beurs van vorig jaar) heb ik het geluid van schrapende spatlappen niet meer gehoord, ook niet in de vakantie met volle belading. Ik weet nog wel hoe het klonk, en dat was toch heel anders.De dempers zijn niet veel ouder dan de veren, dus dat is ook nog wel OK.Het enige wat aan de voortrein niet vervangen is, zijn de stabilisatorstang, de wishbones, de remmen en de wielen (banden zijn wel vervangen). De rest is het vervangen van de doorgeroeste voorbrug meteen gereviseerd.Ik heb een vermoeden dat ook gedeeld wordt door xxx, en dat zijn de rubbers van de bovenste wishbones. Die zitten aan één kant nl. over een onbeweeglijk aan de voorbrug vastgeboute as. Drie van de vier uiteinden daarvan waren aangetast door roest, maar ze horen eigenlijk geslepen te zijn. "Dat veroorzaakt waarschijnlijk versnelde slijtage, maar de bussen zijn goedkoop en makkelijk te vervangen.Ik ga kijken of wat siliconenspray oplossing kan bieden. Volgens de automaterialenzaak tast siliconenspray het rubber niet aan. Wordt vervolgd...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2002 21:06 #61921 door
Beantwoord door in topic kraken, vervolg
Als dat niet helpt Lennard, probeer dat dan ook met de twee rubbers waarin je stabilisator is gevat (midden)!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2002 22:39 #61920 door
Beantwoord door in topic kraken, vervolg
Lennard,misschien te onnozel voor woorden, maar je weet het niet: al eens de stangetjes van het gaspedaal en verder gesmeerd? Heb me zelf eens een paar maanden lopen afvragen wat er nou los zat in mijn auto. Alles gevoeld, versnellingsbak, uitlaat, schokbrekers etc, bleek het uiteeindelijk op te lossen te zijn met een pufje koperspray op de juiste plek...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2002 19:09 #61919 door
Beantwoord door in topic kraken, vervolg
Dit is helemaal niet onnozel, ik heb nl. precies hetzelfde 'probleem' gehad net nadat ik de Amazon had aangeschaft. Alleen was ik er na een paar dagen (met dank aan een goede vriend) achter dat het de gaspedaalstang was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.