polyurethaan ipv rubber

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2002 18:03 #56359 door
polyurethaan ipv rubber is gemaakt door
Hallo,Heeft een van jullie polyurethaan in plaats van rubber bij de wielophanging? Scheelt dit veel in wegligging? Is dit een kostbaar geintje?Met vr. gr. Marinus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2002 18:18 #62441 door
Beantwoord door in topic polyurethaan ipv rubber
Datzelfde heb ik mij een tijdje terug ook afgevraagd. Ik heb wat op het net gesurfd en ik heb vervolgens toch alles vervangen met de ouderwetse rubber delen. Met de PU delen schijnt nl e.a. stugger te worden en hierdoor komen bepaalde trilling nu ten koste van de rest van de auto hetgeen mij niet goed klonk (klonk..?). De vergelijking dat je omwille van goede wegligging ook alles star met elkaar zou kunnen verbinden spark tot de verbeelding (natuurlijk dat niemand dit echt doet) En de prijs? Voor de prijs hoef je het te laten. Erg duur spul.Wat mij betreft fijne zwarte rubbers erop en het rijdt lekker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-11-2002 10:39 #62440 door
Beantwoord door in topic polyurethaan ipv rubber
Over het algemeen lees je goede dingen over polyurethaan bussen in klassieker tijdschriften. Maar tegelijkertijd lees je ook wel eens dat een enkele auto niet zo gecharmeerd is van die bussen en wordt gewoon rubber aanbevolen. Ik heb korte tijd in de bovenste draagarmen van de voorwielophanging poly-bussen gebruikt in plaats van rubber. Maar ik kon geen gunstig effect van die bussen merken, wel dat e.e.a. véél lawaaiiger werd op wegen met klinkers of kasseien, en dan met name bij lagere snelheden. Ik heb dus vrij snel weer rubber geplaatst en ben daar heel tevreden mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.