'vettig' stuur

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2002 18:58 #56329 door
'vettig' stuur is gemaakt door
mijn auto (p1800e - '72) staat altijd buiten. Nu het overdag mistig is, en dus hoge luchtvochtigheid, gaat mijn stuur 'zweten'. Het wordt zeer vettig. Deze vettigheid geeft dan af op je handen, maar ook op je broek als je ermee per ongeluk tegen het stuur komt. Ook mijn vorige wagen (amazon '69) had dit verschijnsel. Om de vettigheid te verwijderen vind ik er niets beter op dan het stuur met een mes af te schrapen. Als dit pas gebeurd is, kan ie er weer een jaartje tegen, maar het jaar erop is het weer meer van dat.<br>Zijn er nog volvo liefhebbers die dit kennen? Hoe komt het en wat doe je ertegen?<br>vast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2002 21:48 #62506 door
Beantwoord door in topic 'vettig' stuur
is het geen huidsmeer?Heb je al geprobeerd om het met een gaasje met alcohol 70% af te nemen?Een andere optie is het monteren van een stuurwielhoes, ik heb er ooit één gevonden bij Slubo.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-11-2002 19:29 #62505 door
Beantwoord door in topic 'vettig' stuur
Tja, ik ken geen kruipolie die kan denken dus het moet iets zijn wat aan je handen zit.Dat kan ook kloppen bij een vochtig milieu bij een "buitenslaper"Overigens kun je de stuurwielhoes ook bestellen bij Rob Kool, classic car interior in Ede.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-11-2002 00:01 #62504 door
Beantwoord door in topic 'vettig' stuur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-11-2002 00:06 #62503 door
Beantwoord door in topic 'vettig' stuur
Heb een soortgelijk probleem gehad. Wat kan het geval zijn. De laklaag is verdwenen, door het door de vingers laten glijden van het stuurwiel, ringen - om de vingers - krassen de laklaag weg. Dan komt er bakeliet te voorschijn en dat neemt heel heftig huidvet op. De oplossing, stuurwiel demonteren, goed glad schuren en dan met 2 componenten autolak (gitzwart) spuiten. Resultaat is fantastisch,je hebt weer een zijde zacht stuurwiel in handen. Deze lak en verharder zijn wel aan de prijzige kant, kost plm 50,-- euro aan lak en verharder.Deze tip heeft overigens ook in VCM gestaanSusses!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.