krakende rubbers (?) p1800

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2003 09:18 #55961 door
krakende rubbers (?) p1800 is gemaakt door
met name bij koud weer kraakt het bij o.m. het optrekken aan de onderzijde/achter bij onze P 1800 uit 1964. het lijken rubbers te zijn, als de auto een tijdje rijdt, neemt het kraken af. de ophanging is hetzelfde als de AMA's, maar niet zoals bij de combi. klinkt dit verschijnsel iemand bekend in de oren en zo ja, welke rubbers zijn dit dan waarschijnlijk en helpt vervanging of dit dit geluid een normaal verschijnsel? ik heb nl. geen zin lukraak het nodige te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2003 19:18 #63861 door
Beantwoord door in topic krakende rubbers (?) p1800
Deze vraag heb ik een paar maanden geleden ook gesteld betreffende mijn Amazon. Ik had in de zomer de voorbrug vervangen en de voorwielophanging gereviseerd. Sindsdien maakt die bij koud weer bij het op- en afrijden van drempels een soortgelijk geluid. Ook bij mijn neemt het geluid na een tijdje af. Er werd toen gemeld dat sommige moeren/bouten pas op voorgeschreven moment aangehaald mochten worden met de auto weer op zijn wielen. Iets wat ik al wist en me ook aan gehouden had, dus dat was niet de oorzaak. Siliconenspray op de rubber bussen van de bovenste draagarmen van de voorwielophanging gaf toen een behoorlijke vermindering van het geluid, zij het tijdelijk. De oorzaak zit hem dus waarschijnlijk daar. Ik was toen ook niet de enige met het 'probleem'. Sindsdien heb ik ook niet meer de moeite genomen om de bussen in te spuiten met siliconenspray (geen olie, dat tast rubber aan), en beschouw ik het geluid als een van de charmes van een klassiek ontwerp. Ik vind mijn Amazon voor de rest opmerkelijk ratelvrij voor een auto van 33 jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.