stuurstang

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2003 19:49 #55925 door
stuurstang is gemaakt door
Gisteren schrok ik. Nadat mijn remproblemen niet verdwenen waren en dus een lange rit niet doorging kwam ik toevallig met mijn hand aan de stuurstang in de motorruimte(ik weet niet of ik het beestje wel precies bij zijn naam noem, maar in ieder geval de stang die vanuit het stuurhuis door het schutbord naar binnen loopt. Deze was loeiheet en dat was me nooit eerder opgevallen. Dat kan toch niet normaal zijn? Of wel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2003 00:15 #64002 door
Beantwoord door in topic stuurstang
Dat lijkt me inderdaad niet normaal. En ik kan me best voorstellen dat je van zoiets vreemd best schrikt.Het lijkt me ook niet dat Volvo de auto zo heeft ontworpen dat de stuurstang loeiheet zou moeten worden tijdens het rijden. Ik denk dus dat je moet nagaan welke invloeden ervoor kunnen zorgen dat de stuurstang in temperatuur toeneemt (motorwarmte of toename in temperatuur door bijvoorbeeld elektrische stroom). Met de motorwarmte-afvoer zal het wel o.k. zijn. Misschien dat er iets mis is met bijvoorbeeld de claxon, die immers zijn voeding ook krijgt door de stuurstang. Als de draden van de claxon stroom lekken via het metaal van de stuurinrichting, kan dat wellicht leiden tot een dergelijk probleem, waarbij je volgens mij overigens op termijn ook verschijnselen moet verwachten als lege accu's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2003 10:27 #64001 door
Beantwoord door in topic stuurstang
Het verhaal van Niels lijkt mij onwaarschijnlijk omdat de claxon massa geschakeld is. Zou zoals Niels zegt de draad door de stuurstang "bloot" liggen en dus continu contact maken met de stuurstang dan had je dat wel gehoord omdat de claxon dan doorlopend zich laat horen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2003 12:38 #64000 door
Beantwoord door in topic stuurstang
Kan het iets te maken hebben met,eventueel, te weinig olie in het stuurhuis?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2003 15:30 #63999 door
Beantwoord door in topic stuurstang
Olie kan je controleren door de dop aan de bevenzijde van je stuurhuis te openen en erin te kijken. Je moet dan wel veel gestuurd hebben om hem warm te krijgen. Verder een raar verhaal, maar je moet wel de oorzaak zoeken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2003 19:50 #63998 door
Beantwoord door in topic stuurstang
Ik had juist maar een klein eindje gereden. Hoogstens 5 km. Als ik het goed begrijp is dus de enige reden dat een stuurstang warm kan worden door de warmte in het motorcompartiment? En eventueel heel veel stuurwerk in korte tijd. Blijft ie normaal na een eind rijden dus koud (of lauw) ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-04-2003 13:42 #63997 door
Beantwoord door in topic stuurstang
Ik denk dat het toch een storm in een glas water was. Vanmorgen 30 km gereden en stuurstang was lauw. Het heeft er toch mee te maken gehad dat het warm weer was dus de motorwarmte minder goed weg kon...denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.