elastieken fuseekogelhoezen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-08-2003 21:42 #55618 door
elastieken fuseekogelhoezen is gemaakt door
Ik kom net terug van het VOD, en ik heb daar o.a. twee fuseekogelhoezen voor de onderste fusees gekocht. Om de hoes te borgen heb je twee elastieken nodig die niet zo heel elastisch zijn.<br>Jammer genoeg waren alleen de kleine elastiekjes op voorraad en waren de grote voor de onderzijde van de hoes op.<p>Weet iemand of deze gewoon los in de automaterialenhandel te koop zijn? Zo ja, welke diameter heb ik dan nodig?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2003 11:37 #65145 door
Beantwoord door in topic elastieken fuseekogelhoezen
ty-raps of zo als vroeger ijzerdraad mag je ook gebruiken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2003 13:20 #65144 door
Beantwoord door in topic elastieken fuseekogelhoezen
RVS-draad gaat lekker lang mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2003 19:48 #65143 door
Beantwoord door in topic elastieken fuseekogelhoezen
Toevallig is mijn auto vandaag afgekeurd op die kogelhoezen. Ik mist de afsluitring. Ben naar de plaatselijk Volvo dealer gweest (die ook nog in oldtimers doet) en voor € 3 kreeg ik een nieuwe hoes. Hij had ook alleen maar het kleine elastieke afsluitingringetje en niet de grote, Hij adviseerde ook een ijzerdraadje.Ik heb ook nog een "mannnetje" en die doet wat aan auto's. Hij had de én hoezen én de juiste maten elastieken ringetjes op voorraad.Lijkt mij dus dat ze gewoon verkrijgbaar zijn.Groet,Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2003 21:46 #65142 door
Beantwoord door in topic elastieken fuseekogelhoezen
Ron, nou jij de grote ring ook hebt, zou je de diameter daarvan willen opmeten en doorgeven? Ik kan wel de buitenkant van de hoes meten, maar die diameter is groter dan de onopgerekte diameter van het ringetje dat er omheen moet.Bvd. <p>P.S. Bij de APK noemde de keurmeester de hoezen van mijn onderste fusee's als aandachtspunt want er zaten in de oppervlakte droogtescheurtjes. Aangezien ze alleen aan de oppervlakte zaten en er niet doorheen waren kon hij de auto daar niet op afkeuren. Opvallend is dat die fusees pas een jaar oud zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2003 21:51 #65141 door
Beantwoord door in topic elastieken fuseekogelhoezen
Hé Lennard. dat is nou jammer. Aanstaande zaterdag wordt de auto gelasd. En de fuseekogelhoes wordt dan ook direct ff meegenomen. Ofwel de ring heb ik niet, maar is ligt bij die lasser die het zaterdag aan het werk gaat aan m'n auto.Ik kan je dus niet helpen.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2003 17:32 #65140 door
Beantwoord door in topic elastieken fuseekogelhoezen
Lennard, deze ringen zijn maar 2 of rie mm kleiner in doorsnee. Ik zou een ijzerdraadje gebruiken. Dat de hoezen snel uitgedroogd zijn betekent dat ze warschijnlijk al een tijdje lagen voordat jij ze kocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-08-2003 16:55 #65139 door
Beantwoord door in topic elastieken fuseekogelhoezen
Om het rubber te vervangen moet de moer losgemaakt worden. De moer is wel lso tekrijgen, maar verder lukt het me niet om dat kogelgewricht van de naaf los te krijgen, zodat het rubber vervangen kan worden. Het zit moervast. Ik heb een aantal tikken gegeven met de hamermaar het is niet los te krijgen. Is er een bepaald maniertje om het los te maken?Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-08-2003 20:44 #65138 door
Beantwoord door in topic elastieken fuseekogelhoezen
even voor plaatsing een talkpoederbadje geven , na ca. een uurtje intrekken wel weer afstoffen, verlengt de levensduur van rubbers aanmerkelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-08-2003 23:27 #65137 door
Beantwoord door in topic elastieken fuseekogelhoezen
Ja, en daar heb je dus een fuseekogeltrekker voor nodig. Met hameren beschadig je de boel alleen maar, maar met een fuseekogeltrekker (die je ook kunt gebruiken voor de fusees van de stuurstangen) gaat het gemakkelijk en gecontroleerd.<br>Voor een foto van een op de onderste fusee geplaatste trekker kun je gaan naar de site van Jaap Blijleven. De link naar "Onderhoud Amazon" doet het (bij mij) niet, maar als je www.volvoamazon.com intikt kom je er wèl. Dan klik je "stuur en rem" aan, vervolgens "revisie voorbrug en wielophanging", dan scroll je naar onderen en klik je "Deel 2 Verwijderen voortrein" aan. Als je dan iets naar beneden scrollt zie je het stuk gereedschap dat je nodig hebt in Foto 2 op de onderste fusee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.