stuur blijft naar rechts trekken

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2003 06:48 #55564 door
Het stuur van PV544 met 4 trommelremmen blijft na het revisren van de 4 remcilinders en een zo goed mogelijke afstelling nog steeds naar rechts trekken.Het vreemde deed zich voor dat na de revisie het stuur naar links trok en na een aantal keren remmen keerde toch de "oude kwaal" weer terug.Het systeem is ook goed ontlucht.Wie kan mij vetellen waarom het stuur nog steeds naar rechts trekt tijdens het remmen en wat kan ik daar aan doen.Alvast bedankt voor de reactie.Gr, Roland

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2003 10:30 #65350 door
Beantwoord door in topic stuur blijft naar rechts trekken
Heb je de remcilinders gereviseerd of helemaal vervangen? 't probleem met een enkelvoudigremsysteem is dat op elke cilinder de zelfde druk komt en als 1 cilinder dan niet helemaal lekker loopt(dus meer druk nodig heeft)je snel gaat scheef trekken. Neem aan dat je de remvoeringen ook vernieuwd hebt ,want anders moet je het daar zoeken ,als ze namelijk al ingesleten waren dan kan je deze problemen ook krijgen/houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2003 11:55 #65349 door
Beantwoord door in topic stuur blijft naar rechts trekken
Wissel de remcilinders eens om dan weet je direkt of het daar aan ligt of dat je ergens anders moet zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2003 19:00 #65348 door
Beantwoord door in topic stuur blijft naar rechts trekken
Misschien helpt het wat als je de remslangen ook eens verwisseld. Groetjes Wiet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2003 19:57 #65347 door
Beantwoord door in topic stuur blijft naar rechts trekken
De remslangen heb ik ook gelijk vernieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-09-2003 21:34 #65346 door
Beantwoord door in topic stuur blijft naar rechts trekken
Je weet dat de diameter van de remcylinders voor en achter verschillend zijn? Voor groter.Het is belangrijk dat de remvoeringen goed op de juiste plaatsen zitten, in verband met het oploop effect. Zie de artikelen in het klub blad van enige tijd terug.De handboeken zijn niet altijd even duidelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-09-2003 14:37 #65345 door
Beantwoord door in topic stuur blijft naar rechts trekken
Hoi Ronald,Je hebt er geen zak aan, maar ik ben ook al maanden aan het stoeien met exact hetzelfde euvel (bij een oude Amazon). Ga er maar schijven opzetten a.d. voorkant, dit schijnt een stuk minder kritisch te zijn. Eerst wil ik inderdaad nog links en rechts alles uitwisselen, als ik een oplossing vind, laat ik het je weten!Groeten,RemkoPs. als jij 'het gouden ei' vindt, hoor ik het ook graag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.