schrapen v.h. rechter voorwiel

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2003 10:35 #55528 door
Ja, nog even een vraag. Op terugweg van de beurs was het alsof mijn (nog) niet de allermooiste amazon van het wagen(pret)park uit jalouzie het maar eens tijd vond om me weer gek te maken met een of ander mysterieus verschijnsel. Nu krijg ik bij hobbels en bobbels en bochten op de snelweg soms even een snerpend/schrapend geluid wat, als het zich voordoet, c.a. 2 tot 5 seconden voortduurt. Ik had toevallig wel die rubbers op de beurs gekocht die voor onder de vering gaan maar krijg de oude niet los, heeft het daar uberhaupt mee te maken? <br><br>Hopende op een verlossend antwoord van een Amazon-goeroe verblijf ik, <br><br> Douwe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2003 14:15 #65475 door
Beantwoord door in topic schrapen v.h. rechter voorwiel
Wiellager(s)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2003 17:39 #65474 door
Beantwoord door in topic schrapen v.h. rechter voorwiel
Dacht ik ook aan maar zou hij dan niet continu schrapend geluid maken? het klinkt ook eerder alsof het wiel ergens tegenaan loopt... schfff...schfff...schfff...schfff...schfff...schfff... En het is ook alleen maar op de snelweg als de auto of door een bocht of door een hobbel iets door zn veren zakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2003 18:54 #65473 door
Beantwoord door in topic schrapen v.h. rechter voorwiel
Hoeft niet. Een workshop in Practical Classics over het vervangen van wiellagers wordt geopend met de volgende zin: "Does your car grumble and complain at every corner? Then it could be time to replace the wheel bearings with our guide."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2003 11:33 #65472 door
Beantwoord door in topic schrapen v.h. rechter voorwiel
aanlopend remblok? als het geluid ophoudt bij lichte druk op het rempedaal moet je het daar zoeken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2003 20:58 #65471 door
Beantwoord door in topic schrapen v.h. rechter voorwiel
Met doorgezakte veren zijn het je spatlappen die over de grond slepen in de bocht en bij hobbels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-09-2003 16:08 #65470 door
Beantwoord door in topic schrapen v.h. rechter voorwiel
Ik heb (nog) geen spatlappen :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.