wieldoppen loshalen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2003 17:56 #55498 door
wieldoppen loshalen is gemaakt door
Beste volvovrienden,mijn nieuwe lindegroene amazon (zie home.planet.nl/~niels.jongeling) verdient zeker nieuwe white-walls. Nu krijg ik alleen de wieldoppen niet los (ik zit een beetje te prikken met een schroevendraaier maar ben bang de hamerite van de velg te beschadigen.) Het staat me bij dat er een speciale sleutel/lepel nodig is om de wieldoppen los te halen. Klopt dat of is het gewoon onzin en kan het ook met een schroevendraaien en wat extra geweld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2003 18:45 #65590 door
Beantwoord door in topic wieldoppen loshalen
er bestaat inderdaad een speciale sleutel voor: een groot uitgevallen schroevendraaier met een rond bekkie. je kan eigenlijk elke grote schroevendraaier gebruiken. zorg dat je de raakpunten met de velg beschermt met een dikke doek oid. vooral als de dop los komt, wil dat nog eens een reactie geven. wrik de dop los ter plaatse van het houvast van de dop in de vorm van een verdikking op de velg. de dop komt dan het makkelijkst los. succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2003 20:36 #65589 door
Beantwoord door in topic wieldoppen loshalen
op de beurs gezien bij Scandcar het verbeterde systeem van whitewalls die je met een sierring klemt op de velg, dus niet tussen velg en band in. Voor het loshalen van de wieldop is inderdaad de bandenlichter zoals die bij het originele gereedschap zit het meest vriendelijk voor het materiaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2003 20:48 #65588 door
Beantwoord door in topic wieldoppen loshalen
Hallo Niels,Had laatst precies hetzelfde probleem. Grote schroevendraaier past niet echt lekker. Vond bij Formido (dhz zaak) een kleine 30 cm koevoet met rubberhandvat voor eur 1,89. Zit precies de juiste knik in om de deksel met 1 klap meteen los te 'rukken' GroetjesGiel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2003 12:56 #65587 door
Beantwoord door in topic wieldoppen loshalen
Wel E 129,- voor een stetje, stond wel mooi!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2003 09:14 #65586 door
Beantwoord door in topic wieldoppen loshalen
Ik heb goede ervaringen met een klauwhamer. Het gedeelte waar je spijkers mee uit het hout trekt werk prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-09-2003 10:38 #65585 door
Beantwoord door in topic wieldoppen loshalen
De originele wieldoplichter knik op de band en niet op de velg op deze manier beschadigd er niets.Het koevoetje is een goed alternatief, anders is een originele wieldoplichter wel na te maken, een dikke ijzerenstaaf met een gebogenlepel aan het eind. Even kijken bij iemand die de originelen nog heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-09-2003 14:38 #65584 door
Beantwoord door in topic wieldoppen loshalen
Stukje stripstaal 3x12mm, 200mm lang, met in bankschroef gebogen punt waarop aan de achterzijde een stukje rubber is geplakt om beschadigingen te voorkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.