scheeftrekken

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-09-2003 18:54 #55484 door
scheeftrekken is gemaakt door
Mijn mooie amazon 121 is weer toe aan een APK, de auto trok bij stevig remmen wel heel erg naar links, het stuur draait daarbij mee. De remmen zowel voor als achter heb ik reeds geinspecteerd en zij is ook op de remmen testbank geweest, alleen de achterremmen hebben een verschil van minder dan 20% de voorremmen remmen gelijk. Wat moet ik doen ? overigens rijdt de auto bij gewoon rijden netjes rechtuit. ook heb ik niet een stoeprand of iets dergelijks geraakt, met vriendelijke groetenRene de Moor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-09-2003 19:20 #65658 door
Beantwoord door in topic scheeftrekken
Zoek eens in dit forum, want dit onderwerp is al eens behandeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-09-2003 20:39 #65657 door
Beantwoord door in topic scheeftrekken
Ik ken een Cinquecento die was afgekeurd op 26% remverschil voor en 62% remverschil achter. De minst effectieve remmen zaten zowel voor als achter aan dezelfde kant. Je zou verwachten dat deze auto naar één kant trok. Maar ook bij remmen bij losgelaten stuur gaf remmen geen waarneembaar trekken naar één kant. <br>Als de remmentestbank geen of een klein verschil aangeeft verwacht ik niet dat het in de remmen zit.<br>Mijn Amazon trok vóór revisie van de vootrein naar links, maar alleen bij stevig remmen. Bleek dat de bussen van de linker bovenste draagarm wel heel erg versleten waren. Zo erg dat je de arm, nadat je de bovenste fusee eruit gehaald had, gewoon centimeters zijdelings kon bewegen. Dat hoort niet te kunnen. Dus wellicht kun je die eens controleren...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2003 10:42 #65656 door
Beantwoord door in topic scheeftrekken
Voor een AP Keuring mag je maximaal 30% verschil tussen links en recht hebben. Of je er blij mee moet zijn weet ik niet maar je kan in ieder geval legaal rondrijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.